انتقاد از رفتار متناقض یک مدیر سینمایی

«جناب آقای سجادپور نامه رسمی می‌زند به انجمن سینماداران و می‌گوید نمایش فوتبال در سینماها منوط به کسب مجوز از اداره کل اماکن است؛ اما روز دوشنبه مصاحبه‌ای کرده و اعلام می‌کند که فقط ارشاد می‌تواند مجوز نمایش یا عدم نمایش فوتبال در سینماها را صادر نماید!» به گزارش شبکه ایران امیرحسین علم‌الهدی کارشناس سینما به تازگی در یادداشتی رفتار متناقض علیرضا سجادپور در بحث صدور مجوز برای نمایش فوتبال در سینماها را زیر سوال برده است. بخش‌هایی از یادداشت علم الهدی را می‌خوانید:

رفتار متناقض سجادپور

خب، چه بگویم و چه را نباید بگویم! به نظرم سالی شده این سال۹۱ و بازهم به نظرم این سال در تاریخ سینمای ایران ماندگار خواهد شد! چرا ماندگار؟ عرض می‌کنم: مدیرکل محترم نظارت و ارزشیابی جناب آقای سجادپور نامه رسمی می‌زند به انجمن سینماداران ایران و می‌گوید نمایش فوتبال در سینماها منوط به کسب مجوز از اداره کل اماکن است. اما روزدوشنبه مصاحبه‌ای کرده و اعلام می‌کند که فقط ارشاد می‌تواند مجوز نمایش یا عدم نمایش فوتبال در سینماها را صادر نماید! کسی نیست بپرسد آن نامه چه بود و این مصاحبه چه؟ یک نفر من را از این سرگیجه که چندسالی است که هر روز به واسطه رفتارهای متناقض می‌بینم، نجات دهد!

کی بود کی بود من نبودم!

یاد اتفاقات نوروز سینمای ایران می‌افتم که ارشاد خود سینماهای شهرستان‌ها را از نمایش دو فیلم منع کرد و بعد آنکه حوزه و شهرداری بنابه دلایلی نیز این کار را کردند، دوستان همفکر ارشاد که خود مسبب بلبشوی اکران عید بودند- چه از منظر انتخاب فیلم‌ها و چه اجازه به شورای تامین استان برای فیلم پایین آوردن- برای انحراف افکار عمومی ترجیح دادند فرار رو به جلو کنند و بگویند کی بود کی بود من نبودم!

استعفای خودتان را هم به صورت «نامه» و هم «مصاحبه» اعلام فرمایید

برادر گرامی و عزیز جناب آقای سجادپور! خود کرده را تدبیر نیست، خود شما به اداره اماکن اعلام کردید که صدور مجوز منوط به موافقت شماست و این عزیزان هم مجوز را نه تنها صادر نکردند، بلکه سینماها را نیز درست بعد از گذشت چند ساعت از مصاحبه شما، پلمب کردند. با عرض معذرت عرض می‌کنم برادر عزیز، چون سینما برای من موضوع مهمی است توصیه می‌کنم که استعفای خودتان را هم به صورت «نامه» و هم «مصاحبه» اعلام فرمایید، چون شما توان مدیریت برسینمای نحیف این روزها را ندارید و خواهش می‌کنم اوضاع را از این بدتر نکنید. حرف شما در هیچ کجا خریدار ندارد حتی در اتاق کناری‌تان!

عجب سودی می‌برند این قاچاقچیان فیلم‌ها!

واقعیتش وقتی می‌گویم که امسال سال عجیبی است برای همین تناقضات است؛ آدم فکر می‌کند که چرا تهیه‌کننده فیلم «زندگی خصوصی» برای فیلم‌های دیگر همکارانشان این همه سعی و تلاش داشته و اتفاقا برای جلوگیری از اکران همین فیلم «زندگی خصوصی»شان درعید به همه پریدند و نامه هایی به امامان محترم جمعه دادند و آسمان و ریسمان را به هم دوختند اما در قبال قاچاق فیلم خود سکوت کرده‌اند؟!

(عجب سودی می‌برند این قاچاقچیان فیلم‌ها! با این سود می‌توانند درکوتاه‌ترین مدت نه‌تنها فیلم بسازند بلکه می‌توانند سالیان سال فیلم های زیادی را نیز قاچاق کنند!) اگر در عکس هفته بعدی اینجانب دو شاخ دیدید که درآمده است زیاد نگران نشوید، خدارا شکر کنید که از این همه تناقض فقط شاخ نصیب ما شده است و نه یک روبان مشکی در کنار عکسمان!