آیین چهلمین روز درگذشت ناصر تکمیل‌همایون فردا سه‌شنبه ساعت ۱۱ صبح در آرامگاه او واقع در بهشت حسینی شهر قزوین برگزار می‌شود. ناصر تکمیل‌همایون متولد ۱۳۱۵ در قزوین بود. او دوره کارشناسی فلسفه و علوم تربیتی و کارشناسی‌ ارشد علوم اجتماعی را در دانشگاه تهران گذراند و دوره‌ دکترای تاریخ و دکترای جامعه‌شناسی را در دانشگاه پاریس به پایان برد.از جمله آثار او به «تاریخ ایران در یک نگاه»،‌ «آموزش و پرورش در ایران»، «آبسکون یا جزیره آشوراده»، «سلطانیه»، «دانشگاه گندی‌شاپور»، «تاریخ اجتماعی و فرهنگی تهران: از آغاز تا دارالخلافه ناصری»و«جاده ابریشم» می‌توان اشاره کرد.

 

فیلم کوتاه «نازپری» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا محمدی، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه بین‌الملل از هفتمین دوره جشنواره «استاف ام‌ایکس» مکزیک شد. جشنواره «استاف ام‌ایکس» هر سال با دعوت از فیلم‌سازان کوتاه و بلند در تمامی ژانرها، ضمن یافتن بهترین فیلم‌های سال از چهارگوشه جهان، جلسات متعدد نمایش، نقد و بررسی را برگزار کرده و به دنبال بهبود کیفیت فیلم کوتاه در سینماست. فیلم کوتاه «نازپری» قصه دختری افغانستانی را روایت می‌کند که در تلاش است مانع از ازدواج اجباری‌اش شود. نازنین عسگری، فاطمه شیرازی، سیدحسین حسینی و لطیفه موسوی‌نژاد بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

 

نمایشگاه تجسمی «دفک» به همت آژانس عکس ایران ۱۲ تا ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ در نگارخانه «جوان» انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود. این نمایشگاه مجموعه آثار تجسمی خانواده فرخ‌زاد را دربرمی‌گیرد که پیش از این زندگی‌ هنری‌شان در مستند «دفک» به کارگردانی بهنام بیرم‌وند در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به نمایش درآمده بود. خانواده فرخ‌زاد یک خانواده هشت‌نفره بختیاری هستند که بدون تحصیلات آکادمیک و به طور ذاتی هنر نقاشی را در سبک‌های مختلف دنبال می‌کنند.«دفک» نیز نام یک پارچه سفیدرنگ است که در روستاهای بختیاری با پارچه‌های کوچک و رنگارنگ‌ دوخت‌هایی روی آن انجام می‌دهند و دو جای چشم انسان را نیز بر آن باقی می‌گذارند. نمایشگاه تجسمی «دفک» به همت آژانس عکس ایران، از ۱۲ تا ۲۶ دی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

نمایش «لارو» به نویسندگی و کارگردانی سینا صفوی‌فر که از ۱۸ آذر در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه رفته است تا ۹ دی‌ماه به مدت سه شب تمدید شد. در خلاصه این نمایش آمده است: حال که دل‌های مردم شهرم شدند افسرده. می‌گویی لارو چیست؟ سوال امروز است؛ لارو یک چرخه دگرگونیست و هرکدام ما جزو یک سیستمیم که ناچارا باید زیست کنیم و کسی صدای اعتراض سر نمی‌دهد، بلکه ممکن است فکر فرار به سرش بزند. لارو در شرکتی اتفاق می‌افتد که با استفاده از فناوری نو می‌تواند بخشی از ذهن افرادی که تمایل دارند خاطرات تلخ و ناکامی های خود را پاک کنند، از بین ببرد...