هزاران نامه و سند از گاندی که در ۱۸ دسته طبقه‌بندی شده‌ است در حراج ماه آینده لندن یک میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است. این مجموعه در حال حاضر به خانواده «هرمان کالنباخ» از دوستان صمیمی گاندی تعلق دارد. به گزارش تایمز آو ایندیا، آرشیو بزرگی از نامه‌ها، دست‌نوشته‌ها و عکس‌هایی از دوران زندگی گاندی در آفریقای جنوبی که می‌توانند پرتو جدیدی بر زندگی رهبر انقلاب هند داشته باشند، ماه آینده در لندن به حراج گذاشته خواهند شد. ارزش تقریبی این آرشیو ۷۰۰ - ۵۰۰ هزار یورو(معادل با ۸۰۰ هزار تا ۱/۱ میلیون دلار) قیمت‌گذاری شده است.

تعداد این اسناد که به هزاران نامه و سند می‌رسد در ۱۸ دسته طبقه‌بندی شده‌اند. این مجموعه در حال حاضر به خانواده هرمان کالنباخ تعلق دارد، شخصی که از سال ۱۹۰۴ به این سو یکی از دوستان صمیمی گاندی محسوب می‌شد.

اگرچه در این مجموعه اسناد بسیار کمی وجود دارند که به خط گاندی نوشته شده باشند، اما این مطالب که نامه‌های اعضای خانواده، دوستان، انجمن‌ها و ... را در برمی‌گیرد، این مجموعه را به منبع مهمی برای نوشتن زندگی‌نامه گاندی، یکی از شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار قرن بیستم، تبدیل می‌کند.

گابریل هیتن، نسخه‌شناس معروف و مسوول فروش این مجموعه در مورد ویژگی‌های این اسناد گفت: بسیاری از این اسناد ناشناخته هستند و تاکنون در جایی منتشر نشده‌اند. از سوی دیگر در دسترس محققان دو نسل اخیر که در مورد گاندی تحقیق می‌کرده‌اند قرار نداشته‌اند. بازبینی این اسناد کمک بزرگی به شناخت کم ما از گاندی خواهد کرد. گاندی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های قرن بیستم بود و با نگاهی به تاریخ جهان متوجه خواهیم شد که شخصیت‌های بسیار اندکی بوده‌اند که تا این اندازه تاثیرگذار بوده باشند.