انتشار حرف‌‌‌های این کارگردان واکنش‌های فراوانی را به وجود آورد.

رافعی گفته بود: من با رئیس سازمان سینمایی صحبت کردم و گفتند قانونی وجود دارد که تا به حال به آن توجه نشده است و ما می‌‌‌خواهیم به آن عمل کنیم. براین اساس کارگردان‌‌‌هایی که فیلمشان دچار مشکل نظارتی است تا وقتی آن مشکل را برطرف نکنند اجازه ساخت فیلم جدید ندارند.  در همین رابطه حبیب ایل‌‌‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی پس از یک هفته توضیحاتی ارائه کرد و گفت خبر مجاز نبودن فیلمسازان دارای فیلم توقیفی به ساخت فیلم جدید به هیچ عنوان صحت ندارد و از اساس غلط است.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفت: اگر قانونی برای ممنوعیت فعالیت یک فیلمساز که فیلم دارای مشکل در شورای پروانه نمایش دارد، درست باشد، مثال نقض آن، کیانوش عیاری است که با وجود فیلم توقیفی «کاناپه» این روزها مشغول ساخت فیلم جدید است.  ایل بیگی گفت: به نظر می‌رسد این موضوع به درستی منتقل نشده و اینکه هر کسی که فیلم توقیف‌شده دارد، نمی‌تواند فیلم بسازد اشتباه است؛ منظور این بوده که اگر یک کارگردان فیلمی در شورای پروانه نمایش دارد، باید ابتدا تکلیف آن را روشن کند.

او با اشاره به اینکه وقتی فیلمی پروانه ساخت دارد پس کارگردانش می‌تواند آن را بسازد، گفت: ما همیشه از فیلمسازان می‌‌‌خواهیم تکلیف فیلم قبلی را روشن کنند. البته برای معدود افرادی این اتفاق می‌‌‌افتد که فیلمشان در شورای پروانه نمایش هنوز تعیین‌تکلیف نشده است.  ایل‌‌‌بیگی در پاسخ به اینکه مشکل فیلم عباس رافعی چیست و چرا برطرف نمی‌شود، گفت: این فیلم اصلاحیه دارد و نکته درباره فیلم این است که وقتی کسی پروانه ساخت می‌گیرد، باید طبق فیلمنامه‌‌‌ای که مصوب شده فیلم خود را بسازد. اگر فیلمنامه را در موقع ساخت تغییر دهند و این تغییرات بیش از حد معقول باشد که تغییر ماهوی زیادی صورت گیرد تخلف خواهد بود. ما هم بالاخره حدی از تغییرات را در حین ساخت می‌‌‌پذیریم.  او در پاسخ به اینکه آیا موضوع مطرح شده از طرف عباس رافعی مبنی بر اینکه هر کسی که فیلم مشکل‌‌‌دار برای پروانه نمایش دارد، نمی‌تواند فیلم جدید بسازد صحت دارد یا خیر، گفت: اگر این‌طور بود که ما پروانه ساخت نمی‌‌‌دادیم. منعی برای ساخت ندارند اما معمولا می‌‌‌گوییم مساله قبلی را حل کنند.

عباس رافعی هم در گفت‌‌‌وگو با «ایسنا» با اشاره به اینکه ماجرای فیلم «سلوک» کمی پیچیده است و در اصل شهریور سال قبل پروانه ساخت «سلوک» صادر شده بود ولی مجوزهای لازم برای شروع کار داده نشد گفت: از من خواسته شد ابتدا مشکل فیلم «غیبت موجه» را حل کنم ولی من پاسخ دادم این مشکل را خود سازمان سینمایی باید حل کند، چرا که این فیلم در دوران مدیریت قبلی سازمان سینمایی از شورای پروانه نمایش تایید گرفت و اصلاحاتی که خواسته بودند انجام شد، منتها باید شورا تشکیل می‌‌‌شد تا صورت‌جلسه شود. ولی پس از تغییر دولت، در شورای جدید، تاییدیه قبلی برای صدور مجوز را قبول نکردند و اصلاحات جدیدی وارد شد. آنچه درباره تغییرات نسبت به فیلمنامه‌‌‌ای که پروانه ساخت گرفته گفتند، پذیرفتم و بر همان اساس، هر اصلاحیه‌‌‌ای که شورای فعلی پروانه نمایش خواست، انجام دادم اما باز هم از صدور مجوز خبری نیست.