فروش نامه ناپلئون بناپارت با قیمت 325 هزار یورو

موزه آداب و اسناد پاریس نامه کوتاهی که توسط ناپلئون بناپارت با دست خط خودش به زبان انگلیسی نوشته است را به قیمت ۳۲۵ هزار یورو (۵ میلیارد ریال) خریداری کرد. به گزارش خبرگزاری شعر و ادب عربی، موزه آداب و اسناد پاریس نامه کوتاهی را که توسط ناپلئون بناپارت با دست خط خودش به زبان انگلیسی نوشته است به قیمت ۳۲۵ هزار یورو (۵ میلیارد ریال) خریداری کرد.

بنابراین گزارش، این نامه توسط ناپلئون و هنگامی که در جزیره قدیس هلن در تبعید به‌سر می‌برد نوشته است و تاریخ آن به مارس ۱۸۱۶ برمی‌گردد.

این نامه که تنها در یک صفحه نوشته شده خطاب به کونت‌لاس کاسیاس دوست ناپلئون در تبعید نوشته شده و شامل برخی از خاطرات ناپلئون است. این نامه ناپلئون توسط حراجی در پاریس به عنوان یکی از سه نامه معروف جهان با قیمت پایه ۶۰ تا ۸۰ هزار یورو عرضه شد که نهایتا با ۳۲۵ هزار یورو به فروش رسید.پیش از این کونت لاس کاسیاس در کتاب خاطراتش نوشته بود که ناپلئون چگونه به زبان انگلیسی برای او نامه نوشته است، زبانی که ناپلئون تنها چند هفته قبل از این نامه تصمیم به آموختن آن گرفته بود. وی در کتابش نوشته است: امپراتور در تمام شب نخوابیده بود و نامه‌ای به انگلیسی برای من نوشت و من غلط‌های او را تصحیح کردم و پاسخ او را به انگلیسی دادم و فهمیدم که ناپلئون در انگلیسی پیشرفت کرده و می‌تواند نامه‌ای به زبانی دیگر بنویسد.