سپری شدن دو روز از آغاز بازی‌های فوتبال یورو ۲۰۱۲، در پی درخواست انجمن سینماداران، مبنی بر پخش این بازی‌ها از سینماها، پلیس پایتخت موافقت خود را با پخش این بازی‌ها در سینماها اعلام کرده است، اما فقط برای حضور آقایان در سینما مجوز داده است.در همین رابطه رییس موسسه تصویر شهر گفت: اگر قرار باشد فقط آقایان هنگام نمایش «مسابقات فوتبال» در سینماها حاضر شوند، ترجیح می‌دهیم این طرح را اجرا نکنیم. به گزارش ایسنا، سیدهادی منبتی درباره اعلام اداره کل اماکن عمومی مبنی بر حضور آقایان هنگام نمایش «مسابقات فوتبال» اظهار کرد: هدف ما کار فرهنگی،‌ گسترش امنیت اخلاقی‌ و کشاندن خانواده‌ها به سینما‌ و در نهایت کمک به صنعت سینما بود.

وی ادامه داد: وقتی خانواده‌ها برای تماشای فوتبال به سالن‌های سینما می‌آیند شرم حضور خانم‌ها باعث می‌شود، احساسات و هیجان‌ها کنترل‌شده باشند مانند تجربه موفقی که در قبل داشتیم و حضور تنهای آقایان، فضایی را مانند استادیوم به وجود می‌آورد که در واقع منجر به نتیجه خوبی نخواهد شد.

منبتی با بیان اینکه کار ما کاملا کارشناسی شده و در راستای تخلیه هیجانات در کنار خانواده بود، ‌اظهار کرد: با توجه به وضعیت موجود ضمن عذرخواهی از خانواده‌ها از نمایش مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا در سینماهای متعلق به شهرداری انصراف می‌دهیم.

اما علیرضا سجادپور، مدیر اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی از پاسخ اداره اماکن اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: هنوز جوابی به دست ما نرسیده است و فکر نمی‌کنم در جواب اداره اماکن هم مشکل خاصی باشد.