نشست هفتگی شهر کتاب سه‌شنبه هشتم آذرماه از ساعت ۱۵ به بحث و گفت‌وگو درباره‌ کتاب «هانا آرنت و محبت به دنیا، زندگی یک زن بی‌وطن» نوشته‌ الیزابت یانگ بروئل اختصاص دارد. در این نشست، فرهنگ رجایی مترجم نیز حضور خواهد داشت. در این کتاب که به‌تازگی از سوی نشر مانوش به چاپ رسیده، یانگ بروئل که در دوره‌ دکتری شاگرد آرنت بود، با مهارت و دقت دانشوری، تصویرانگاره‌ مفصل و همدلانه‌ای از تحول زندگی شخصی آرنت، از تولد تا مرگ و تحول بنای اندیشگی او از فلسفه و کلام به نظریه‌ سیاسی و بالاخره به فلسفه را به تصویر کشیده است. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در آپارات پیگیری کنند.

 

فیلم سینمایی «لامینور» اثر داریوش مهرجویی امشب یکشنبه در جشنواره فیلم هند (گوآ) به نمایش درمی‌آید. «لامینور» بیست‌وهفتمین فیلم بلند سینمایی داریوش مهرجویی است که به تهیه‌کنندگی رضا دُرمیشیان تولید شده است. فیلم داستان عشق به موسیقی است و دختر جوانی که عاشق موسیقی است اما پدرش مخالف موسیقی است و مدام دخترش را محدود و سرکوب می‌کند. جشنواره بین‌المللی فیلم هند (IFFI) که با نام فستیوال گوآ شناخته می‌شود، یکی از پانزده رویداد رقابتی تقویم فیاپف (فدراسیون انجمن بین‌المللی تهیه‌کنندگان) است که از آنها به عنوان جشنواره‌های الف یاد می‌شود که هر ساله در شهر ساحلی گوآ در جنوب غربی هند برگزار می‌شود.

 

فرشته صدرعرفایی برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «شهربانو» ساخته مریم بحرالعلومی برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره بین‌المللی نورث هالیوود آمریکا شد. این فیلم به کارگردانی مریم بحرالعلومی، نویسندگی پژمان تیمورتاش و تهیه‌کنندگی پگاه احمدی با نام جهانی «Lady of the City» به‌ عنوان نماینده سینمای ایران در این جشنواره حضور داشت که در دو بخش بهترین بازیگر زن و بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شده بود. «شهربانو» پیش از این منتخب بخش مسابقه بین‌الملل سی‌ونهمین جشنواره جهانی فیلم فجر بوده، چندین حضور رقابتی در جشنواره‌های معتبر خارجی داشته، جایزه اول بخش فیلمسازان زن بیستمین جشنواره داکا، نشان زرین هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر و جایزه بهترین فیلم را در جشنواره جهانی سیدنی نیز از آن خود کرده است.

 

فیلم بلند داستانی سینمایی «مرد آرام» به تهیه‌کنندگی مهدی هاشمی قرمزی و کارگردانی بهنوش صادقی در صف دریافت پروانه ساخت قرار گرفت. پرونده این فیلم در تاریخ اول آذر در سازمان سینمایی تکمیل شده است. بهنوش صادقی بازیگر و کارگردان است و در پروژه‌هایی مانند «خانه دیگری»، «دردسرهای عظیم ۲»، «مدینه» و «به همین سادگی» به عنوان کارگردان یا بازیگر حضور داشته است.