کدام فیلم می‌فروشد؟

جدیدترین آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینماهای تهران در حالی اعلام شده است که نگاهی گذرا به وضعیت فروش، نشان از وضعیت نامناسب گیشه همه فیلم‌ها در طول چند هفته گذشته می‌دهد. به گزارش ایسنا، در آمار رسمی فروش فیلم‌های سینمایی روی پرده که تا ۱۳ خردادماه محاسبه شده است، «نارنجی‌پوش» داریوش مهرجویی در دو هفته پس از پایان رسمی اکرانش در سینمای سرگروه، باز هم بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است.

«نارنجی‌پوش» بیش از دو هفته قبل براساس نظر شورای صنفی نمایش و به دلیل پایین آمدن کف فروش در سینمای سرگروه، از روی پرده سینما «قدس» پایین آمد و جای خود را به «شبکه» ایرج قادری داد، اما این فیلم به دلیل فروش مناسب در سینماهای شهرداری تهران هنوز به اکران تمام سانس خود ادامه می‌دهد.

این فیلم، در جدیدترین آمار فروش منتشر شده، هنوز ۱۱ سینما در اختیار دارد و توانسته است تا ۱۳ خردادماه‌ و طی ۵۲ روز نمایش به فروش ۷۹۲ میلیون تومانی در تهران برسد.

بر اساس این آمار، «نارنجی‌پوش» در فاصله ۲ تا ۱۳ خردادماه در ۱۱ سینمای تهرانی خود توانسته است ۷۴ میلیون تومان فروش داشته باشد.

«چک» کاظم راست‌گفتار که در آمارهای قبلی با فروش ناامید کننده‌ای روبه‌رو بود،‌ توانسته در دو هفته گذشته کمی وضعیت خود را بهبود بخشد. این فیلم در مدت ۲۵ روز و در ۲۰ سینما، به فروش ۱۹۵ میلیون تومانی رسیده است.

فروش «چک» در اعلام قبلی فارابی، تنها ۷۸ میلیون تومان بود و این فیلم توانسته است در مدت ۱۱ روز ۱۱۷ میلیون تومان فروش داشته باشد.

اما «روزهای زندگی» پرویز شیخ‌طادی هم که اکنون ۲۱ سینما در تهران دارد، طی ۲۵ روز اکران خود فروشی معادل ۱۸۸ میلیون تومان را پشت سرگذاشته است. این فیلم در مدت یازده روز گذشته ۷۷ میلیون تومان فروش داشت.

«خنده در باران» به کارگردانی داریوش فرهنگ هم توانسته در مدت ۳۲ روز نمایش در ۱۰ سینمای تهرانی، به فروش ۱۰۰ میلیون تومانی دست پیدا کند. فروش این فیلم در یازده روز گذشته تنها ۲۴ میلیون تومان بوده است.

«شبکه» زنده‌یاد ایرج قادری که یک هفته پس از درگذشت کارگردان آن روی پرده سینماها رفت، در مدت ۱۸ روز تنها ۸۴ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم تنها در ۱۴ سینمای تهران اکران شده است. فروش آخرین فیلم ایرج قادری تا دوم خردادماه، ۳۵ میلیون تومان بود.

«آخرین سرقت» پدرام علیزاده هم در مدت ۲۵ روز و در ۱۴ سینما، تنها ۵۱ میلیون تومان بلیت فروخته است.

«عقاب» تنها فیلم خارجی این روز‌های سینماها که به صورت تک سانس و تنها در چهار سینما روی پرده رفته است، در مدت بیش از سه هفته‌‌ای نمایش خود، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروش داشت.

به گزارش ایسنا، بسیاری از سینماداران، تهیه‌کنندگان و کارگردانان در طول ماه‌های گذشته از وضعیت نابسامان فروش فیلم‌ها و استقبال مخاطبان شدیدا ابراز نگرانی کرده بودند. در روز‌های آینده طبق نظر شورای صنفی نمایش قرار است «خوابم می‌آد»، «قفس طلایی» و «آزمایشگاه» در نوبت جدید اکران، در سینماهای کشور به نمایش درآیند که هر کدام آثاری پر بازیگر هستند. باید دید که این فیلم‌ها می‌توانند در آستانه فصل تابستان جان تازه‌ای به گیشه سینماها بدهند!

آمار رسمی فروش فیلم‌ها از سوی بنیاد سینمایی فارابی منتشر شده است.