باشگاه سینماگران ایران تاسیس می‌شود

محسن علی‌اکبری معتقد است که نگاه رییس‌جمهور این است که وحدت و وفاق در بین اهالی سینما ایجاد شود و اختلافات حل شود نظر رییس‌جمهور این است که با حضور کار‌شناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اساسنامه‌ای به نگارش در بیاید و باشگاه سینماگران ایران راه‌اندازی شود. محسن علی اکبری در گفت‌وگو با ایلنا جزئیات آخرین مصوبات شورای‌عالی سینما را تشریح کرد. وی با اشاره به مصوبه شورای‌عالی سینما درباره بررسی وضعیت مسکن مهر گفت: مصوب شد ۲ هزار واحد مسکن مهر برای هنرمندان و قشر آسیب پذیر فعال در سینما دراختیار سازمان سینمایی قرار گیرد این واحد‌ها در تهران در شهرهای پرند، پردیس و هشتگرد قرار دارد، ضمن آنکه هنرمندان شهرستانی از واحدهای ساخته شده در شهرستان می‌توانند استفاده ‌کنند. همچنین در صورت نیاز بازهم بر تعداد این واحد‌ها افزوده می‌شود.

وی از پیگیری مشکلات درمانی هنرمندان سینما خبر داد و افزود: طبق توافقات اولیه با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیمارستان شریعتی به صورت تخصصی به اهالی سینما اختصاص می‌یابد و هنرمندانی که مشکلات درمانی دارند می‌توانند با گرفتن معرفی نامه از سازمان سینمایی در بیمارستان شریعتی به صورت کامل و رایگان درمان شوند. وی با اشاره به توجه رییس‌جمهور و شورای‌عالی سینما به فعالیت صنوف سینمایی در کشور گفت: نگاه رییس‌جمهور این است که وحدت و وفاق در بین اهالی سینما ایجاد شود و اختلافات حل شود نظر رییس‌جمهور این است که با حضور کار‌شناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اساسنامه‌ای به نگارش در بیاید و باشگاه سینماگران ایران راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: در ایام شعبانیه اخبار خوبی برای اهالی سینما منتشر می‌شود. علی‌اکبری همچنین افزود: به پیشنهاد شهریار بحرانی قرار شد تا از فیلمنامه‌های ارزشی و فرهنگی و تاریخی که به دنبال معرفی قدمت فرهنگ و تاریخ کشور هستند حمایت جدی صورت بگیرد.