فعالیت‌های خانه سینما از دیروز ۱۰خرداد و براساس تصمیم هیات مدیره و مدیرعامل خانه سینما به حال تعلیق درآمد. فرهاد توحیدی (سخنگو و رییس هیات‌مدیره خانه سینما) در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اعلام این خبر افزود: صدور حکم دیوان عدالت اداری از نظر ما بهترین فرصت برای ترمیم گذشته، دستیابی به وفاق و به دنبال آن ایجاد فضای آرام و بدون تنش برای سینمای ایران بود.

وی ادامه داد: متاسفانه محافل خاصی پروژه تعطیلی خانه سینما را دنبال می‌کنند و نیت قانون گریزانه خود را در پوشش قانون پنهان می‌کنند. آنها بعد از صدور حکم و از روز ۳ خرداد اقدامات تازه خود را کلید زدند.

سخنگو و رییس هیات‌مدیره خانه سینما ادامه داد: سینما زندگی ما، کارما و عشق ما است. سینما و پیش از سینما، کشور عزیز ما ایران در شرایط حساس امروز بیش از هر چیز به آرامش، اعتماد عمومی، امید، کار خلاقانه، تولید ملی و رفتارهای قانون مدارانه نیازمند است. وی ادامه داد: با درک این ضرورت تاریخی و برای اجتناب از میدان دادن به بحران آفرینان اعلام می‌کنیم که خانه سینما از امروز ۱۰ خرداد ماه تمامی فعالیت‌های خود را به حال تعلیق درمی‌آورد و برای احقاق حقوق صنفی سینماگران نجیب و شریف ایران، با اعتماد تمام به ظرفیت‌های قانونی همچنان از مجاری قانونی اقدام خواهد کرد.

توحیدی افزود: از تمامی همکاران عزیز، هنرمندان، سنیماگران و اعضای خانه سینما تقاضا می‌کنم که تا حصول نتیجه نهایی از طرق قانونی شکیبایی پیشه کنند.