کوین اسپیسی تبرئه شد

آنتونی رپ در سال ۲۰۱۷ ادعا کرده بود اسپیسی که نام اصلی او کوین اسپیسی فاولر است در یک ملاقات در یک مهمانی منهتن در سال ۱۹۸۶، زمانی که او ۱۴ساله و اسپیسی ۲۶ یا ۲۷ساله بود به او نزدیک شده و حالا خواهان دریافت غرامت ۴۰میلیون‌دلاری شده بود. دادگاه نیویورک در نهایت اعلام کرد آنتونی رپ نتوانسته ادعای خود درباره تعرض از سوی کوین اسپیسی را ثابت کند و در نتیجه اسپیسی از اتهام واردشده تبرئه شد. این بازیگر در پرونده‌ای جداگانه به ۵ مورد تعرض جنسی در بریتانیا متهم شده است که دادگاه رسیدگی به این اتهامات ژوئن ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.

پیروزی اسپیسی در دادگاه اخیر برای این بازیگر بسیار حایزاهمیت است زیرا، پس از اتهامات مطرح‌شده علیه وی، حرفه این بازیگر برنده دو جایزه اسکار ویران شده است و پس از کنار گذاشته شدن از سریال خانه پوشالی، نقش جی پل گتی سرمایه‌دار نفتی در فیلم «تمام پول دنیا» اثر ریدلی اسکات نیز از او گرفته شد و کریستوفر پلامر جایگزین او شد. کمپانی نتفلیکس نیز فیلم زندگی‌نامه «گور ویدال» رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس آمریکایی با بازی کوین اسپیسی را بایگانی کرده و او همچنین از بازی در نقش چنگیزخان در فیلم«۱۲۴۲: دروازه‌ای به بهشت» کنار گذاشته شد.

اسپیسی پس از شکایت از وی بنا به پیشنهاد مدیربرنامه‌هایش مجبور به عذرخواهی شد؛ اقدامی که خیلی زود از آن پشیمان شد.  این بازیگر پیش از این و در جریان دادگاهی که اخیرا در نیویورک برای رسیدگی به اتهام سوءرفتار جنسی مطرح‌شده علیه‌ او از سوی آنتونی رپ بازیگر «پیشتازان فضا» حضور یافته بود، گفت به معنای واقعی کلمه نمی‌دانسته چگونه به اتهامات رپ پاسخ دهد و مدیر برنامه‌هایش در سال ۲۰۱۷ به او پیشنهاد کرده برای بدتر نشدن این اوضاع بحرانی عقب‌‌نشینی و عذرخواهی کند.

وی ادامه داد: «تشویق به عذرخواهی شدم اما درسی گرفتم که هرگز برای کاری که انجام ندادم عذرخواهی نکنم. من از تمام اظهاراتم پشیمانم.» او سپس در حالی که به‌شدت مضطرب شده بود شروع به گریه کرد و گفت: «این کار واقعا اشتباه و بد بود و عمیقا متاسفم». پیش از این تعداد قابل توجهی از چهره های مطرح سینمای امریکا با اتهام های گوناگونی از سوی قربانیان درباره تجاوز جنسی روبرو شده بودند. هاروی وینستاین، وودی آلن، کوین اسپیسی و ... از تهیه کنندگان مطرح هالیوودی از جمله مطرح ترین چهره‌های متهم به آزار جنسی بازیگران و سایر شهروندان امریکایی هستند.