قاب خداحافظی عکاس سرشناس

مهدی آشنا، رئیس انجمن عکاسان خانه تئاتر، نیز در ادامه این مراسم گفت: سلام بابک جان. هر بار که ملاقاتی داشتیم فقط یک تصویر ثابت از تو به من سلام می‌کرد؛ چشمانی مصمم و آبی و صدایی پر از انرژی. اینکه چقدر کارت را دوست داشتی و داشتند بماند برای بعد و تو همیشه از کار و پروژه‌های ناتمام صحبت می‌کردی و با صدای تکه‌تکه ما را نگران می‌کردی و وقتی صدایت ملایم می‌شد خیالمان راحت می‌شد. باید بگویم جایت همیشه بین ما خالی است و دلتنگ خنده‌هایت خواهیم شد. اما آن‌قدر غمگینم از نداشتنت که حوصله‌ام نیست تا بیشتر برایت بنویسم، می‌نویسم اما تا فراموش نکنم که از امروز جای خالی تو مصیبت دردناکی برای ماست. خداحافظ رفیق.

افشین شاهرودی، عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران و عضو انجمن عکاسان ایران، نیز در ادامه گفت: فکر نمی‌کردیم روزی در مراسم وداع با بابک شرکت کنیم. سیف‌الله صمدیان چه درست گفت این هولناک‌ترین اتفاق برای ماست. دو روز است گویی خواب می‌بینم و هرچه فکر کردم چه بگویم چیزی به ذهنم نرسید. سخت است از کسی حرف بزنیم که در انجمن عکاسان هر بار به مشکلی برمی‌خوردیم او را گره‌گشا می‌دیدیم. بزرگ‌ترین هراس بشر در همه تاریخ مواجهه با مرگ بوده است و ما سه وسیله در ارتباط با این موقعیت محتوم در اختیار داریم که علم، هنر و دین است. علم باعث می‌شود مرگ را به تعویق بیندازیم، دین باعث می‌شود آرامشی از رو‌به‌رو شدن با آن بیابیم، هنر نیز جایگزینی برای مرگ جسمانی انسان است.

در ادامه پیام پوران درخشنده که در ایران حضور نداشت و برای بابک برزویه نوشته بود، قرائت شد. احترام برومند نیز در مراسم عنوان کرد: بابک مثل شاخه نورسته بهاری شکننده و رفیق و یار و همراه بود. سال‌های زیادی است که او را می‌شناسم اما در هشت سال اخیر همیشه همراه من بود. وقتی نبود که نیاز داشته باشم و او نباشد. واقعیت این است که هنرمند بعد از نبود جسمانی تکثیر می‌شود و با آثارش زنده می‌ماند. این فقدان را هرگز فراموش نمی‌کنیم. آیین روز تولد بابک برزویه روز ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.