دنیای اقتصاد: محمود فاطمی دوبلور سریال‌هایی چون «پزشک دهکده» دار فانی را وداع گفت. شهراد بانکی مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان ‌و سرپرستان گفتار فیلم درباره درگذشت این دوبلور باسابقه بیان کرد: روز چهارشنبه ۲۶ مرداد همسر آقای فاطمی درگذشت، در فاصله‌ای کوتاه وضعیت و حال خود آقای فاطمی هم نامساعد می‌شود. او را به بیمارستان می‌برند و در بیمارستان فوت می‌کند. زنده‌یاد محمود فاطمی پزشکی خوانده بود و علاوه بر گویندگی فیلم‌ها و برنامه‌های مستند، از سال‌ها قبل تاکنون در چند اثر داستانی معروف از جمله سریال‌های «پزشک دهکده»، «مک میلان و همسر»، «پیتون پلیس»، «امام علی (ع)» و «مرد ۶‌میلیون‌دلاری» نیز گویندگی کرده است.

32- (8) copy

 

 دنیای اقتصاد: اجراخوانی نمایشنامه «اولئانا» نوشته دیوید ممت با حضور آتیلا پسیانی و دراماتورژی و کارگردانی مهتا محدث به‌زودی در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌آید. در توضیح این نمایش آمده است: «چه کسی پیروز خواهد شد؟ چه کسی حق دارد؟ واکنش‌های چندپاره یک واقعیت و قطعیتی که هرگز جان نمی‌گیرد.» «اولئانا» یکی از مشهورترین نوشته‌های دیوید ممت است که به کارگردانی مهتا محدث به واکاوی حقایقی مبهم و مه‌آلود از بزرگترین چالش این روزهای جامعه به‌ویژه در سینما و تئاتر می‌پردازد. واقعیت‌هایی که شاید همان حقیقت نیست.

 

دنیای اقتصاد: فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اعلام اینکه جشنواره‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای ملی، منطقه‌ای و استانی احیا می‌شود، گفت: پرداخت آگهی دولتی به رسانه‌های غیرمکتوب یک مطالبه قدیمی بوده است که مصوبه آن صادر شد. همچنین پرداخت مالیات رسانه‌ها در قانون بودجه امسال توسط دولت ملغی شد. سالانه بالغ بر ۴۰۰میلیارد تومان توسط معاونت مطبوعاتی به صورت مستقیم از کل رسانه‌های کشور حمایت می‌شود که این رقم بدون احتساب سایر کمک‌هاست.