ورود تازه‌نفس‌ها به چرخه اکران

بانک‌زده‌ها: این فیلم به کارگردانی جواد اردکانی و علی بکائیان و تهیه‌کنندگی علی رویین‌تن توسط پخش سامانه نمایش گستران به سینماها خواهد آمد. در خلاصه داستان «بانک‌زده‌ها» که آخرین اثر زنده‌یادعلی انصاریان بازیگر و بازیکن اسبق تیم پرسپولیس است، آمده است: «برای ما مشخص نیست کسانی بانک زده‌اند یا بانک آن‌ها را زده است چه بزن بزنی‌ست و چه بزن بزنی باید باشد در بانک‌زده‌ها...» نسرین مقانلو، قاسم زارع، میرطاهر مظلومی، علی انصاریان و بیژن بنفشه‌خواه، از بازیگران این فیلم هستند.

شب طلایی: این فیلم به کارگردانی و نویسندگی یوسف حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگی ابراهیم حاتمی‌کیا محصول سال ۱۴۰۰ از دیگر فیلم‌های جدید است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «در خانه مادربزرگ، همه خانواده دور هم جمع شده‌اند تا جشن تولدی برای مادربزرگ بگیرند. همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه داماد خانواده که به دلیل سفر در این مهمانی حضور نداشته سرزده می‌رسد و شمش طلایش را می‌خواهد که چندین وقت قبل به امانت در خانه مادربزرگ گذاشته بوده ‌است.» حسن معجونی، یکتا ناصر، مریم سعادت، مسعود کرامتی و ... از بازیگران این فیلم هستند.

ابلق: این فیلم به کارگردانی نرگس آبیار داستان زنی را روایت می‌کند که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی می‌کند و ماجراهایی برایش رقم می‌خورد. بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فاطمه کریمیان، مهران احمدی و گیتی معینی از بازیگران این فیلم هستند. «ابلق» در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به دست آورد.

رویای سهراب: این فیلم زندگینامه‌ای به کارگردانی و نویسندگی علی قوی‌تن، محصول سال ۱۳۹۷ است. «رویای سهراب» روایتی از زندگی سهراب سپهری شاعر و نقاش است که برای نخستین‌بار در سینمای ایران ساخته شده ‌است. مهدی سلطانی، علی قوی‌تن در نقش سهراب سپهری، لاله اسکندری، ترلان پروانه و بهاره کیان‌افشار از بازیگران این فیلم هستند.

برای مرجان: فیلمی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی حمید زرگرنژاد  محصول سال ۱۳۹۹ است و در متنی که به جای خلاصه داستان آن منتشر شده آمده است: «خوشبختی توی رابطه، یه‌چیز کاملا شانسیه؛ شاید اینکه دیگران از ما بترسن و مجبورشون کنیم که با ما بمونن، قابل‌اطمینان‌تر از این باشه که عاشقمون باشن.» پگاه آهنگرانی، جمشید هاشم‌پور، برزو ارجمند، علیرضا استادی، فریبا متخصص و امید روحانی از بازیگران این فیلم هستند.