نمایش «پدر» نوشته فلوریان زلر جدیدترین اثر شرکت فیلم و هنرهای اجرایی «ویرگول» به کارگردانی آروند دشت‌آرای شهریور روی صحنه می‌رود. پیش از این حضور رضا کیانیان، لیلی رشیدی و سعید چنگیزیان در نمایش «پدر» قطعی شده بود و مارین ون‌هولک، سوگل خلیق، بهزاد کریمی و نجوا صاحب‌الزمانی نیز دیگر بازیگران این نمایش هستند.

 

نمایشگاه گروهی طراحی با هدف نمایش تازه‌های تجربه هنرمندان از ۲۱ تا ۳۱ مرداد در تمامی گالری‌های خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود. نمایشگاه «طراحی‌طراحی» با دعوت از بیش از ۱۶۰ هنرمند میزبان ۴۰۰ اثر است. همچنین با هدف تلاش برای رفع خلاهای موجود در منابع نظری قرار است در حاشیه این نمایشگاه، نشست‌هایی به منظور نقد و بررسی آثار و گفت‌وگو درباره‌ی طراحی برگزار شود. نمایشگاه گروهی طراحی از ۲۱ تا ۲۳ مرداد (به جز روزهای شنبه) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

 

اولین تولید آکادمی هنرهای دراماتیک سمندریان نمایش «بیوگرافی: یک بازی» اثر ماکس فریش به کارگردانی روژین عبدالرزاقی آماده اجرا می‌شود.  این اثر نمایشی با حضور الیکا عبدالرزاقی، رضا مولایی و احمد ساعتچیان به عنوان سه تن از شاگردان حمید سمندریان روی صحنه خواهد رفت. اولین نسخه این نمایشنامه ۵۰ سال پیش توسط استاد اسماعیل شنگله با نام مستعار «ا. ش» ترجمه شد و همین ترجمه بود که در شناساندن ماکس فریش به تئاتر ایران تاثیر بسزایی داشت. سال‌ها بعد ماکس فریش پیش از مرگش این متن را بازنویسی کرد که این اجرا بر مبنای نسخه جدید شکل می‌گیرد.

 

«بانگ و شراره‌های جهان من» نام پروژه‌ای از شهرام انتخابی است که با کیوریتوری آسیه سلیمیان و با همکاری فکتوری تی‌تی از جمعه ۲۱ مردادماه به نمایش درمی‌آید. در این نمایشگاه آثاری از مونا رهنمای هلالی، فاطمه عطاران ایرج و مهتاب در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. هنرمندان این نمایشگاه از طریق مدیوم ویدئو و متریالی که در اختیار دارند، زمانه، محتوا و مشاهدات روزمره خود را به تصویر کشیده‌اند. این ویدئوها می‌تواند نگارش لحظه و مانند یک آینه، بازتابی از جامعه و شرایط کنونی آن باشد. در واقع این آثار مجموعه مستندی از حقیقت جامعه امروزی، به‌ویژه در ایران و در ارتباط با جهانی شدن، به ما ارائه می‌دهند. نمایشگاه «بانگ و شراره‌های جهان من»  تا ۳۱ مرداد در گالری آریا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس‌آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری مراجعه کنند.