استارت غافلگیرانه در خانه هنرمندان

اتفاقی که مراسم معارفه را هم را تحت‌تاثیر قرار داد و بهروز غریب‌پور گفت شهرداری با تفکیک تماشاخانه ایرانشهر از خانه هنرمندان ایران اشتباه استراتژیک بزرگی مرتکب شد. زمانی شهردار ناحیه سبز بودم و اجازه ندادم فضای تماشاخانه ایرانشهر تبدیل به جمعه‌بازار شود.  او خطاب به عسگرپور گفت: عقب‌نشینی نکنید. مطمئن باشید در جایگاه سختی قرار گرفته‌اید ولی شما شخصیت تاثیرگذاری هستید. غریب‌پور با تاکید بر اینکه هر که این خانه را ببندد، نام خود را ننگین کرده است، خاطرنشان کرد: حتی اگر این خواب را دیده باشند که این خانه را از ما بگیرند، خانه هنرمندان ایران سقف تمام ایران است و مطمئن باشید نمی‌توانند ایران را از ما بگیرند. در همین رابطه علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: اختلاف‌نظرهایی در انتخاب مدیرعامل خانه هنرمندان وجود داشت. شهرداری تهران وظیفه دارد رابطه خود را با خانه هنرمندان ایران حفظ کند. معتقدم شهردار محترم تهران هم می‌داند تمام کارهایی که برای بهبود کالبد و روح شهر نیاز است بدون هنرمندان انجام‌شدنی نیست.

نکته مهم مراسم معارفه عسگرپور حضور تعداد زیادی از هنرمندان سرشناس ایران در این مراسم بود. ایرج راد رئیس شورای عالی خانه هنرمندان درباره انتخاب عسگرپور با بیان اینکه «انتخاب ایشان بر اساس اساسنامه، جایگاه و اهداف خانه انجام شد تا فردی فرهنگی و توانمند بتواند یاری‌دهنده شورای عالی باشد» اظهار امیدواری کرد خانه هنرمندان با همکاری شورا و حضور عسگرپور بتواند به اهدافش برسد. در ادامه محسن پیرهادی نماینده مردم تهران به نمایندگی از محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: متاسفانه حوزه فرهنگ و هنر مغفول مانده و طی این سال‌ها کمتر دغدغه این حوزه‌ها را داریم و درگیر مسائل اقتصادی هستیم. نباید بگذاریم وقفه‌ها ادامه پیدا کنند و وظیفه ما این است که از حوزه فرهنگ و هنر حمایت کنیم. معتقدم فرهنگ و هنر نباید دولتی باشد اما باید حمایت شود. این حمایت در سال‌های اخیر کم شده است.  او با بیان اینکه «کارهای برنامه هفتم توسعه در دست انجام است» تاکید کرد: خانه هنرمندان می‌تواند بهترین مشاوره را برای حوزه فرهنگ و هنر در این برنامه توسعه ارائه دهد تا برنامه خوبی نوشته شود که کاربردی و عملیاتی باشد.

رضا کیانیان هم در ادامه مراسم گفت: من بچه تئاتر هستم و تئاتر با دیالوگ و تماشاگر زنده است. همه از هنر صحبت می‌کنیم ولی هنر بدون گفت‌وگو هیچ معنایی ندارد، هنر تک‌گویی نیست. در منش ما بیشتر تک‌گویی وجود دارد. بدون هنر ما یکدیگر را نابود می‌کنیم چون گفت‌وگو نمی‌کنیم. جلوی هنر و گفتگو را نبندیم. محمدمهدی عسگرپور نیز در این مراسم گفت: از شورای عالی تشکر می‌کنم به خاطر اعتمادی که به بنده داشتند. البته مسیر سختی طی شد که من را به فکر نگارش یک فیلمنامه انداخت. با فرهاد توحیدی هم پیش از این قرار بود کتابی از سختی‌های خانه سینما بنویسیم. در طول این سال‌ها فضایی را مدام تجربه کرده‌ایم که گویی به عقب حرکت می‌کنیم. گویی حلقه مفقوده همان گفت‌وگو است.