عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه سرا گفت: انتشار آلبوم «حال نامعلوم» در این شرایط به خودی خود دربرگیرنده اتفاقات خوبی در روزگار تقلیل آلبوم‌گرایی است. به هر حال صدای مصطفی دارای ارزش‌‌‌های زیادی است که در این روزگار تلخ حوزه موسیقی، می‌تواند شرایط موثری داشته باشد. متاسفانه اما در حوزه ترانه دارای معایب زیادی است که موجب شده فایده‌های ترانه و کلام تاثیرات گذشته را نداشته باشد. این فایده‌گرایی در کلمات را می‌توان در ترانه‌‌‌های قدیمی‌تر دریافت. اما امروز موسیقی است که تکلیف کلمه‌‌‌ها را مشخص کرده و متاسفانه میل به این شیوه هر روز در حال زیاد شدن است. این کلمه‌‌‌ها هستند که از مفاهیم تهی شده و کاملا در خدمت موسیقی قرار گرفته‌‌‌اند.

مصطفی راغب نیز در این نشست خبری، ضمن معرفی اعضای گروه اجرایی آلبوم «حال نامعلوم» و ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌‌‌هایش بیان کرد: «من هرچه دارم و ندارم از موسیقی اصیل ایرانی است، بنابراین در این سال‌ها نهایت تلاش خود را انجام داده‌‌‌ام که هم در کنسرت‌‌‌ها و هم در تولید تک‌آهنگ‌‌‌ها روی این موضوع تمرکز ویژه‌‌‌ای داشته باشم. کما اینکه در تولید آلبوم «حال نامعلوم» نیز چنین رویکردی را به شدت مورد توجه قرار دادم و از موسیقی ردیف دستگاهی ایران برای کارهایم استفاده کردم.»

راغب در این نشست رسانه‌‌‌ای به فعالیت‌‌‌های سال‌های اخیر همایون شجریان در عرصه موسیقی ایرانی و تلاش او برای نزدیک شدن مخاطبان نوجوان و جوان به سمت موسیقی اصیل ایرانی سخن گفت و خاطرنشان کرد: همایون شجریان از جمله خوانندگانی است که به واسطه توانایی بسیار زیادی که در عرصه خوانندگی از محضر پدر بزرگوارش استاد محمدرضا شجریان کسب کرده، در این سال‌ها تلاش زیادی انجام داده تا با حفظ قوانین کیفی و استاندارد موسیقی ایرانی شرایطی را برای خوانندگی‌‌‌اش انتخاب کند که نسل امروزی جامعه ما هم بتواند با آثارش ارتباط برقرار کند. شرایطی که شما در آلبوم‌‌‌های «آرایش غلیظ» و «نه فرشته‌‌‌ام نه شیطان» مشاهده می‌‌‌کنید و می‌‌‌بینید که چه شاهکارهایی شده‌اند.