تهیه‌‌‌کننده‌‌‌ها مسوول اتفاقات فیلم‌‌‌ها هستند

او ادامه داد: «نکته دوم اینکه مستنداتش وجود دارد که از ۹ سال پیش، ما گفتیم نامحرمان وارد سینما شده‌‌‌اند، پول‌‌‌شویان، آقازاده‌‌‌ها و ارگان‌‌‌ها وارد سینما شده‌‌‌اند. ما این را با صدای بلند اعلام کردیم. تبعات این پول‌‌‌های مشکوک، تبعات ورود این آدم‌‌‌های نامحرم به عرصه سینما همین اتفاقات است.» کارگردان فیلم سینمایی «بندر بند» (۱۳۹۹) افزود: «من ۴۰ سال است که در این سینما هستم و دو دخترم هم در همین سینما هستند. صاحب یک فیلم و مسوول هر اتفاقی که در آن فیلم می‌‌‌افتد، تهیه‌‌‌کننده است. اگر تهیه‌‌‌کننده حرفه‌‌‌ای باشد، کارش را بلد باشد، باری به هر جهت وارد سینما نشده باشد، پول‌‌‌های عجیب و غریب نیاورده باشد که با سلبریتی‌‌‌ها عکس بگیرد و برایشان فرش قرمز پهن کند و گرد و غبار به پا کند، قطعا شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود. به عقیده من در این مورد فقط و فقط باید یقه تهیه‌‌‌کننده را گرفت. تهیه‌‌‌کننده باید ۱۰۰ چشم داشته باشد، مراقب باشد و اجازه ندهد هر کسی هر رفتاری که دلش می‌‌‌خواهد انجام دهد.» او در ادامه گفت: «من خودم تهیه‌‌‌کننده سینما هستم، چرا این اتفاقات سر کارهای ما نمی‌‌‌افتد؟!

وقتی همه چیز مخدوش شود و وقتی تعداد تهیه‌‌‌کننده‌‌‌ها از ۸۰ نفرِ سابق به ۶۰۰ نفرِ فعلی برسد، باید رصد کرد که اینها چه کسانی هستند و با چه پول‌‌‌هایی و چه نیتی از کجا آمده‌‌‌اند؟! این حرفه‌‌‌ای‌‌‌ترین بخش است. پاشنه آشیل همین‌جاست. هر اتفاقی، سر هر پروژه‌‌‌ای رخ دهد تهیه‌‌‌کننده مسوول است و اصلا پیچیده نیست و من نمی‌‌‌دانم چرا این‌‌‌قدر پیچیده‌‌‌اش می‌کنند!» حکمت تصریح کرد: «همچنان معتقدم تهیه‌‌‌کننده مسوول است و تهیه‌‌‌کنندگان باید تسویه شوند، باید الک شوند، آنهایی که باری به هر جهت و با پول‌‌‌هایی عجیب و غریب به سینما آمده‌اند و این گرد و غبار را به راه انداخته‌اند که خیلی چیزها در آن معلوم نیست باید از این سینما بروند، سینما باید مشروعیت خود را پیدا کند، سینما بر اساس هنر و اندیشه است، بهترین فیلمسازان ما خانه‌‌‌نشین شده‌‌‌اند، فیلمساز فیک آورده‌‌‌اند، کارگردان فیک آورده‌‌‌اند، تهیه‌‌‌کننده فیک آورده‌‌‌اند، بازیگر فیک آورده‌‌‌اند، خب تبعاتش همین است، برای اینکه نابلدی‌‌‌شان پنهان شود پول می‌‌‌پاشند، خیلی روشن. اصلا هم به چیز دیگری نباید بپردازیم.» او ادامه داد: «تهیه‌‌‌کننده مسوول کار است و ارشاد باید این کار را بکند، نه اینکه شورا بچیند و به این نتیجه برسد که برای ما بپا بگذارد، مگر ما بچه‌‌‌ایم که برای ما بپا می‌‌‌گذارید؟! این آدم‌‌‌های نامشروع و نامحرم و کارنابلد را از سینما بردارید که همین‌طور به آنها مجوز داده‌‌‌اید و آمده‌‌‌اند و هرچقدر هم ما داد زدیم صدایمان به جایی نرسید.»