دیوارنگاری برای محافظت از کودکان

ماتسیکا می‌‌‌گوید: «ما معمولا گرافیتی‌‌‌های رکیک روی دیوارها را با دیوارنگاره‌‌‌هایی از قهرمانان محل می‌‌‌پوشانیم... من برای محافظت از کودکان و افراد جامعه در مقابل لحن ناپسند و زشت، نقاشی می‌‌‌کنم. من انتخاب کرده‌‌‌ام تا از چیزی که جامعه آن را زشت و وقیح می‌‌‌پندارد، چیزی زیبا به وجود بیاورم.»

با اینکه بسیاری این محله را به عنوان یک محله پر از جرم و جنایت می‌‌‌شناسند، «ماتسیکا» که یک هنرمند ۴۰ ساله است، تصمیم گرفته در دیوارهای رنگ و رو رفته ساختمان‌‌‌های این محله، زیبایی را پیدا کند و بر روی آنها دیوارنگاره‌‌‌های عظیم خلق کند.

او برای خلق این دیوارنگاره‌‌‌ها، نخست طرح مورد نظر را با مداد بر روی دیوار طراحی می‌کند و سپس از رنگ استفاده می‌کند. خلق هرکدام از دیوارنگاره‌‌‌های او، یک یا دو روز زمان می‌‌‌برد. او با این کار برخی از نوشته‌‌‌های ناخوشایند روی دیوار را می‌‌‌پوشاند. به گفته «ماتسیکا»، تاریخچه این محله با موسیقی درآمیخته است، بنابراین موضوع اغلب دیوارنگاره‌‌‌های او موسیقی‌دانان هستند. این هنرمند گفت: «اینان قهرمانان این محله هستند. این افراد این منطقه را به شهرت رساندند و من در عوض دیوارنگاره‌‌‌های آنان را برای آیندگان خلق می‌‌‌کنم. این به کودکان یاد می‌دهد در میان ما افراد بزرگی وجود دارند.»