پایان شوکه‏‏‌کننده با قرص آرامبخش

علت مرگ این بازیگر جوان، تا ظهر دیروز به طور رسمی اعلام نشد اما شنیده‌‌‌ها حاکی از این بود که علت مرگ او خودکشی با قرص بوده است. گویا حدود ساعت ۲۱ سه‌شنبه شب (۱۰ اسفند)، خبر مرگ مشکوک این بازیگر در یک منزل مسکونی در خیابان دولت، خیابان برادران رحمانی به مرکز فوریت‌‌‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که به سرعت ماموران پلیس در محل حاضر شدند و با پیکر بی‌‌‌جان زهره فکورصبور مواجه شدند.

ماموران در تحقیقات اولیه سراغ فردی رفتند که خود را همسر وی معرفی می‌کرد. او در تحقیقات به ماموران گفته است: «خانم صبور جواب تلفن ‌‌‌همراهم را نمی‌‌‌داد که نگران وی شدم، خانم صبور حتی درِ خانه را به روی سرایدار ساختمان نیز باز نکرده بود. پس از گشودن در خانه، دیدم همسرم بی‌‌‌حال در پذیرایی افتاده که به سرعت با اورژانس تماس گرفتم.»

ساعت ۲۰ روز سه‌‌‌شنبه پیکر این بازیگر از خانه به بیمارستان منتقل شد اما تلاش تکنیسین‌‌‌های اورژانس برای احیای فکور صبور که ظاهرا اقدام به مصرف ۱۰۰ عدد قرص آرامبخش کرده بود، نتیجه نداد و در نهایت پیکر وی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد. تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.  فکور در آخرین پست اینستاگرامی خود با انتشار ویدئویی کوتاه از برنامه زنده‌رود در پاسخ به سوال مجری که می‌‌‌گوید برگردیم به ۲۰، ۲۵ سال پیش که این مسیر را شروع کردید، دوباره همین مسیر را انتخاب می‌‌‌کنید؟، پاسخ می‌دهد: «نه، ابدا، هرچند خدا را شکر اتفاقات خوبی برایم افتاد اما از بچگی به دنبال یک زندگی آرام و بی‌‌‌دغدغه بودم. اگر آن زمان عقل الان را داشتم، ازدواج می‌کردم و بچه‌‌‌ام را بزرگ می‌کردم، شوهر می‌‌‌دادم، زن می‌‌‌دادم. اگر هم روزی بچه‌‌‌دار شوم، هیچ‌‌‌وقت نمی‌‌‌گذارم وارد این حرفه شود.»

پس از انتشار خبر درگذشت این بازیگر، بسیاری از همکاران او با انتشار متن‌‌‌ها و تصاویری در شبکه‌‌‌های اجتماعی ناباورانه به مرگ او واکنش نشان دادند. نعیمه نظام‌دوست در پیام اینستاگرامی خود با برجسته کردن موضوع قضاوت شدن از سوی دیگران نوشته است: «آرام بخواب رفیق فرشته خو...  که از این زمین و پلیدی‌‌‌ها و قضاوت‌‌‌هایش چیزی نبینی.» زهره فکورصبور نخستین بار در میانه‌‌‌های دهه ۷۰ در سریال محبوب و پربیننده

«روزگار جوانی» دیده شد و پس از آن به فعالیت در سینما و به‌ویژه در تلویزیون ادامه داد. هر چند پیش از آن هم در یکی، دو مجموعه نمایشی ایفای نقش کرده بود.

«سه پنج دو»، «ریحانه»، «نرگس»، «کارآگاهان»، «روزهای زیبا»، «دلنوازان» و... از دیگر سریال‌‌‌هایی بود که با بازی این بازیگر جوان روی آنتن رفت. بازی در نقش آرزو در دو فصل سریال پربیننده «دردسرهای عظیم» به کارگردانی برزو نیک‌‌‌نژاد، بار دیگر نام فکورصبور را سر زبان‌‌‌ها انداخت ، همچنین او در سال‌های اخیر در دو مجموعه «دنگ و فنگ روزگار» و «کامیون» هم ایفای نقش کرده بود.