کنسرت‌های موسیقی برمی‌گردند

 جزئیات بازگشایی کنسرت‌ها

چنان که خبرگزاری فارس نوشته، در جلسه روز دوشنبه دفتر موسیقی که با حضور کنسرت‌گذاران، سایت‌های فروش بلیت و سالن‌داران اصلی تهران برگزار شده، همزمان با بازگشایی کنسرت‌ها، ظرفیت سالن‌های برگزاری کنسرت بر مبنای ۵۰درصد اعلام شده است. این روند به تدریج با اتصال سامانه‌های فروش بلیت به سامانه سلامت و با ای‌پی‌آی که دردسترس کنسرت‌گذاران قرار خواهد گرفت و شناسایی افرادی که دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند، مثل بسیاری از کشورهای جهان از ظرفیت ۱۰۰درصدی سالن‌ها برای برگزاری کنسرت بهره برده خواهد شد.

نکته جالب توجه درباره ظرفیت سالن‌ها، ‌اهتمام به حضور خانواده و گروه‌هایی است که با هم به سالن می‌روند. در وهله اول آغاز به کار کنسرت‌ها، تصمیم بر این شد که بدون در نظر گرفتن کارت واکسیناسیون، سالن‌ها با ظرفیت ۵۰درصد آغاز به‌کار کنند، سامانه‌های فروش به این صورت که هر خانواده که بلیت‌های خود را تهیه می‌کند دو صندلی در طرفینش بلاک یا خالی بماند و بعد صندلی‌های دیگر فروخته شود؛ به این معنی که کسی هر چند تعداد بلیت خانوادگی بخرد دو صندلی در طرفینش باید خالی بماند. بر اساس تصمیمات اتخاذشده در این جلسه، مقرر شد برای کنسرت‌های کوچک و اجراهای سنتی و مقامی در سالن‌هایی چون وزارت کشور، برج میلاد، تالار وحدت و رودکی، میلاد نمایشگاه، اسپیناس پالاس و سالن ایرانیان و فرهنگسرای نیاوران و... اجاره سالن گرفته نشود یا اگر اجاره اخذ شد، وزارت ارشاد از محل بودجه خودش کمک‌های مالی کند که آن رقم برای برگزارکننده کنسرت‌های مقامی و سنتی برای سالن‌های کوچکی چون نیاوران، رودکی و تالار وحدت، با ظرفیت ۵۰ درصد، صفر منظور شود.

همچنین تا پایان سال قیمت بلیت‌ها تا زیر ۴۰۰ هزار تومان خواهد ماند. حتی قیمت بلیت‌های کیش که الان تا ۴۵۰ هزار تومان هست هم بالاتر از این نرخ نخواهد رفت.