ناگفته‌های بیماری کمدین مشهور

غفوریان با مجموعه دوست‌داشتنی «زیر آسمان شهر» که در سال ۱۳۸۰ ار شبکه سوم سیما پخش شد، به یکی از محبوب‌ترین کمدین‌های ایرانی تبدیل شده بود. او در مجموعه‌های نمایشی و فیلم‌های سینمایی پربیننده بسیاری بازی کرد و همین موضوع سبب شد تا تصویر چهره خندان او با آن هیکل فربه در ذهن بسیاری از مردم تثبیت شود. اما در یک سال گذشته تصمیم این بازیگر برای کاهش قابل توجه وزن همه دوستدارانش را به شگفتی انداخت و حاشیه‌های بسیاری به راه انداخت. به هر حال حاشیه‌های کاهش وزن او هنوز پایان نگرفته بود که خبر عارضه قلبی او در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده پیدا کرد و باعث شد تا کاربران بسیاری در این رسانه‌ها از ارتباط میان کاهش وزن سریع او و عارضه قلبی‌اش سخن بگویند. این حرف و حدیث‌ها بسیار اوج گرفت تا اینکه سرانجام یکی از پزشکان معالج او جزئیاتی از موضوع را به رسانه‌ها اعلام کرد.

  ماجرا چه بود؟

پزشک مهران غفوریان در ویدئویی که قبل از مرخص شدن این بازیگر از بیمارستان توسط خبرگزاری صداوسیما منتشر شده، توضیح داده است: مهران مسافتی را دنبال نیسان می‌دود. کسی که سه رگ قلبش گرفته است و در حین دویدن دنبال نیسان دچار حمله قلبی می‌شود، می توانست همان‌جا ایست قلبی هم بکند و تمام. ایشان فعالیت فیزیکی و ورزشی اصلا نباید داشته باشد و دو هفته کلا استراحت مطلق است.

غفوریان نیز پیش از ترخیص از بیمارستان گفت: می‌خواهم تشکر کنم از دعای همه مردم. من واقعا خیلی خوشحالم از اینکه زنده ماندم و این همه عشق را دیدم. بچه‌های بیمارستان قلب جماران من را برگرداندند و خواست خدا بود. خوشحالم این همه عشق و دعا را دیدم. هر کسی را دیدم، گفت مادرم تا صبح برایت دعا کرد.

وی ادامه داد: نوکر امام‌حسین(ع) هستم. اسمش را در آمبولانس آوردم و گفتم یا امام‌حسین(ع) من دارم سوار آمبولانس می‌شوم، باقی‌اش را دست خودت سپردم و به خوب کسی هم سپردم.

این هنرمند که در روزهای اخیر مشغول بازی در سریال طنز «نیسان آبی» بود، با بیان اینکه وقتی به بیمارستان جماران رسیده در اورژانس و در حیاط سکته کرده است، با لحنی طنز افزود: قول می دهم از این قلب آکبندم خوب استفاده کنم. دوباره از اول با قلب جدیدم همه‌تان را دوست دارم و نوکری‌تان را می‌کنم.