انتقاد کارگردان سربداران از سیما

این کارگردان باسابقه که آثار به یادماندنی چون مجموعه «سربداران» را در کارنامه خود دارد درباره نظارت بر شبکه نمایش خانگی و اینکه این شبکه زیر مجموعه ساترا باشد یا وزارت ارشاد، گفت: «نظارت بر شبکه نمایش خانگی باید در ارشاد انجام شود. خودتان می‌گویید سینمای خانگی و اگر بخواهد در تلویزیون و صداوسیما برود، دیگر معنایی ندارد؛ چون آنها خودشان تولید دارند و شبکه خانگی حتما باید زیر مجموعه ارشاد باشد برای اینکه زیر مجموعه سازمان سینمایی باشد و از سویی هم بتواند با تلویزیون رقابت داشته باشد و باعث تکامل شود.»

نجفی با بیان اینکه کیفیت هم در تولید آثار نمایش خانگی که زیر مجموعه ارشاد هستند موثر است، گفت: «ببینید برای تلویزیون که کیفیت موثر نیست. اما در سینمای خانگی کیفیت خیلی مهم است. من سال‌ها پیش سریال «سربداران» را برای تلویزیون ساختم و تا الان هم هنوز مردم درباره این سریال صحبت می‌کنند. در این سال‌ها تلویزیون چقدر توانسته کیفیت آثار خود را بالا ببرد؟ اما برای سینمای خانگی مهم است که سریال‌هایی باکیفیت برای مردم بسازد. متاسفانه تلویزیون شرایطی ایجاد کرده است که همه خانواده‌ها حتی خانواده‌های سنتی، سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا می‌کنند و همین معلوم می‌کند که چه اتفاقی افتاده است.»

او همچنین درباره دلیل موفقیت سریال «سربداران» پس از چندین سال گفت: «این سریال هم از نظر موضوع و هم از نظر ساختار و فضاسازی بکر بوده است. این سریال از موضوعی حرف می‌زد که درست است در تاریخ از آن استفاده شده اما موضوع امروز مردم است و این می‌شود که بعد از سال‌ها مردم دیالوگ‌هایش را حفظ هستند.»