جشنواره بین‌المللی فیلم بایکال ۲۰۲۱ «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان را به‌عنوان بهترین فیلم بلند داستانی خود برگزید. این فیلم که یکی از ۳ فیلم رقیب در بخش بهترین فیلم بلند داستانی بود، موفق شد تا جایزه موسوم به لئونید گایدی را از آن خود کند. «درخت گردو» با بازی پیمان معادی، مینا ساداتی، مینو شریفی و مهران مدیری تصویرگر داستانی واقعی از فاجعه بمباران شیمیایی سردشت است.

نمایش «بازپرس وارد می‌شود» به نویسندگی جی.بی.پریستلی و کارگردانی امیرسینا جوادی هر روز ساعت ۲۰ در تماشاخانه شانو روی صحنه می‌رود. در خلاصه‌داستان نمایش «بازپرس وارد می‌شود» آمده است: در یکی از خانواده‌های اشرافی شهر کوچک، جشن خانوادگی برپاست که با واردشدن بازپرسی به این جشن اتفاقاتی رقم می‌خورد که... امیرسینا جوادی، مرضیه رسولی، یگانه سروری، محمدحسین صحت‌مند، شاهین علی‌نژاد، مایا فروغی و محسن قاسمی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

مجموعه شعر آرزو افشارزاده با عنوان من «برای تو به دنیا آمدم» منتشر شد. در این مجموعه که اشعار کلاسیک، نیمایی و سپید افشارزاده را دربرمی‌گیرد، با توجه به تحصیلات شاعر در رشته اقتصاد، واژگان این علم، چون اقتصاد خرد و کلان و سهام و تورم بسیار به چشم می‌خورد. در پیش‌گفتار کتاب که توسط هومن بنایی کارگردان و نمایش‌نامه نویس نوشته شده، آمده است: مجموعه شعر خانم آرزو افشارزاده جایی برای زندگی است. این‌گونه زیستن برای جوانان این روزگار کمتر اتفاق می‌افتد. این زندگی می‌نماید که آرزو افشارزاده زندگی عریضی داشته و تجربیات او بسیار گسترده‌تر از آدم‌هایی ا‌ست که هر روز بی هیچ تشخیصی از کنار هم می‌گذرند، می‌توانیم بنشینیم این مجموعه را ورق بزنیم و زیستن به شیوه‌ او را تماشا کنیم. مجموعه شعر «برای تو به دنیا آمدم» از سوی انتشارات توکلی روانه بازار کتاب شده است.