آغاز کم‌ثمر درخت گردو

 فیلم کمدی دینامیت که همچنان روی پرده است، در هفته اول اکرانش توانست حدود ۲میلیارد تومان فروش داشته باشد و رکورددار اکران سال کرونایی باشد. این فیلم در هفته گذشته هم فروش ۶۰۰میلیون تومانی را برای خود رقم زد و نسبت به دو هفته قبل ۲۵میلیون تومان نیز افزایش فروش داشت. دینامیت با بازی پژمان جمشیدی، نازنین بیاتی، احمد مهرانفر و زیبا کرمعلی که در شصت روز گذشته صدرنشین گیشه بوده تاکنون رقم ۹میلیارد و ۸۵۰میلیون تومان را برای گیشه خود به ثبت رسانده است.

این میزان از فروش در شرایط کرونایی نسبتا مطلوب به نظر می‌رسد؛ اما این فیلم در روزهای ابتدایی اکران تقریبا هفته‌ای یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشت؛ اما حالا این میزان با افت چشم‌گیری مواجه شده و فروش فیلم نسبت به هفته‌های ابتدایی به یک سوم رسیده است.

  تازه‌های اکران

پس از «دینامیت» جایگاه دوم جدول فروش، به فیلم سینمایی «درخت گردو» پنجمین فیلم محمدحسین مهدویان می‌رسد. این فیلم که پنج روز است روی پرده سینما رفته، در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد با بازی پیمان معادی را کسب کرد. فیلم سینمایی «درخت گردو» با بازی پیمان معادی، مینو شریفی، مهران مدیری و مینا ساداتی، اولین‌بار در آبان ۱۳۹۹ و در ۲۸ سانس، به‌صورت ویژه برای مردم کردستان به نمایش درآمد و فروش یازده میلیون تومانی را برای خود ثبت کرد. پس از آن نیز اعلام شد این فیلم از نهم تیر و همزمان با اکران «دینامیت» روی پرده سینما می‌رود؛ اما این کار انجام نشد و در نهایت «درخت گردو» پس از دو ماه، از هشتم شهریور روی پرده سینما رفت. این فیلم که داستان بمباران شیمیایی سردشت را به تصویر می‌کشد، در مدت یک هفته توانست فروش ۲۴۷میلیون تومانی را برای خود ثبت کند که فروش خوبی است. علاوه بر «درخت گردو» در هفته گذشته و از دهم شهریور، فیلم سینمایی «گیسوم» با کارگردانی نوید به‌تویی، تهیه کنندگی سعید سعدی و بازی پگاه آهنگرانی، رضا داوودنژاد، مارال بنی‌آدم، حسین صوفیان، شبنم گودرزی و شاهرخ فروتنیان روی پرده سینما رفته است. این فیلم در این مدت توانست با ۳۰۰ مخاطب، فروش ۸میلیون تومانی را تجربه کند.

  دیگر فیلم‌ها

فیلم سینمایی «هفته‌ای یکبار آدم باش» با کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و بازی پژمان جمشیدی و پژمان بازغی از ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ روی پرده سینما رفته، در هفته گذشته با ۱۵ میلیون تومان فروش جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص داد. این فیلم پس از پنج ماه اکران در سینماها، با ۶۵ هزار مخاطب، مبلغ یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را به‌دست آورد.

در هفته‌ای که گذشت، فیلم سینمایی «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند، با اختلاف ۲میلیون تومانی نسبت به «هفته‌ای یکبار آدم باش» و با فروش ۱۳میلیون تومانی در جایگاه چهارم جدول فروش قرار گرفت. «مدیترانه» که اکران را از چهار مرداد آغاز کرده، تا کنون ۱۰۰میلیون تومان را در گیشه خود به ثبت رسانده است. همچنین فیلم سینمایی «سیاه‌باز» با کارگردانی حمید همتی و با شعار تبلیغاتی اولین فیلم سینمایی درباره بیت‌کوین، تاکنون که یک ماه و دو هفته از اکران آن می‌گذارد، ۶۹ میلیون تومان را از آن خود کرده است. در جایگاه بعدی هم فیلم «قصه عشق پدرم» با کارگردانی محمدرضا ورزی قرار دارد. این فیلم که اکران خود را از ابتدای تیر آغاز کرده است، در یک هفته گذشته مبلغ ۳میلیون تومان و در مجموع ۳۰میلیون تومان را در گیشه به نام خود ثبت کرده است.