توفان  سریال‌سازی در تلویزیون

  شبکه یک

سلمان فارسی: این مجموعه به کارگردانی داود میرباقری که یک سریال بزرگ بین‌المللی و بین الادیانی خواهد بود از هم اکنون به بازارهای جهانی و مخاطبان میلیاردی می‌اندیشد. در این پروژه عظیم بناست ۶ هزار بازیگر و هنرور ایفای نقش کنند که تاکنون حدود ۱۵۰۰نفر آنها مقابل دوربین رفته‌اند.

طبق ادعای سازندگان این سریال تاکنون مطابق برنامه‌ریزی‌ها ۲۵درصد از کار تصویربرداری این سریال انجام شده است که در واقع حدود ۱۰ قسمت (مربوط به قسمت‌های میانی) را دربرمی‌گیرد.

این سریال که به سفارش سیمافیلم ساخته می‌شود به زندگی سلمان فارسی، یار ایرانی پیامبر (ص) می‌پردازد و در سه فصل ایران ساسانی، بیزانس و حجاز صدر اسلام روایت می‌شود. فیلم‌برداری این سریال از آذر سال ۱۳۹۸ در شهداد کرمان آغاز شد و کاروان سلمان فارسی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عبور از جزیره قشم، شاهرود، شهرک سینمایی نور هم اکنون به جلفا رسیده است. مقصد بعدی کاروان سلمان فارسی لوکیشن‌های مختلفی مانند آبسرد دماوند، شاهرود، جهرم یا شهرک سینمایی نور خواهد بود.

  شبکه دوم

نوار زرد: فصل دوم از سریال «نوار زرد» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی در حال تولید است.

فصل اول از سریال «نوار زرد» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی با مضمونی جنایی؛ پلیسی سال ۹۶ از شبکه دو سیما پخش شد.

فصل دوم سریال «نوار زرد» مانند فصل اول به غیر از داستان دنباله‌دار، در هر قسمت نیز قصه‌ای پلیسی ـ جنایی را روایت می‌کند. تیم بازیگران این پروژه به‌صورت کامل تغییر کرده و قرار نیست هیچ‌کدام از بازیگران فصل اول در فصل دوم حضور داشته باشند.

تصویربرداری این سریال به مدت ۳ ماه است در استان‌های تهران، گیلان و البرز آغاز شده و تاکنون ۳۰ درصد از تصویربرداری آن انجام شده است.

بازیگر نقش اصلی این سریال در فصل دوم بانیپال شومون است و همچنین از دیگر بازیگرانی که تا کنون حضورشان در این پروژه قطعی شده است، می‌توان به محمود پاک‌نیت، پورانداخت مهیمن، حسین پاکدل، حسام محمودی، امیرحسین صدیق، ایوب آقاخانی، ستاره قطبی و آذین احرامی اشاره کرد.

  شبکه سوم

بی‌نشان: راما قویدل در تازه‌ترین فعالیت خود سریال ۳۰ قسمتی «بی‌نشان» را جلوی دوربین می‌برد.

 این سریال ۳۰ قسمتی به نویسندگی مشترک آزیتا ایرایی و مهدی حمزه برای پخش از شبکه سه ساخته می‌شود و به تهیه‌کنندگی رزاق‌کریمی  است که تهیه‌کننده، فعال صنفی و مدیر سینمایی شناخته می‌شود و پیش‌تر چند فیلم سینمایی و تلویزیونی و سریال تهیه و تولید کرده است.

قویدل تاکنون کارگردانی سریال‌های مختلفی از جمله «عملیات ۱۲۵» در همکاری با بهروز افخمی، «شب می‌گذرد»، «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، «یک لحظه دیرتر»، فصل دوم «دولت مخفی»، «روح‌الله»، «دیوار شیشه‌ای»، «خانواده دکتر ماهان» در همکاری با علی‌محمد قاسمی را برعهده داشته و «ایلدا» به عنوان آخرین سریال تلویزیونی وی سال ۱۳۹۹ در شبکه یک پخش شده است.

هم‌سایه: مجموعه تلویزیونی «هم‌سایه» در راه آنتن شبکه سه سیما است. نام اولیه‌اش «نیمروز تا تهران»  بود و چندی بعد به «شرق بهشت» تغییر نام داد. برای بار سوم نام این سریال تغییر کرد و سرانجام تحت عنوان «هم‌سایه» به آنتن خواهد رسید. سریالی که با فیلم‌نامه‌ای از تهمینه بهرام علیان و ارسلان امیری از بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ در تهران کار خود را آغاز کرد و چند روزی دیگر مانده تا فیلم‌برداری‌اش را به پایان برساند.

پیام دهکردی در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد؛ بازیگری که در روزهای تصویربرداری این سریال و آثار دیگر به کرونا مبتلا شد و بعد از دوران سخت نقاهت این بیماری، دوباره به صحنه فیلم‌برداری برگشت.یکی دیگر از بازیگران این سریال، شقایق فراهانی است که به گفته تهیه‌کننده سریال او هم به کرونا مبتلا شده بود.

مجید مظفری، مائده طهماسبی، آزاده سیفی، شیدا خلیق، مهران رجبی، مریم کاظمی، جلال فاطمی و ناصر سجادی‌حسینی هم دیگر بازیگران این سریال‌ هستند.

حضرت اجل: پیش‌تولید سریال «حضرت اجل خان (بابا) خان» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور آغاز شده است. این سریال که اثری تاریخی در ژانر ملودرام به‌شمار می‌رود، به قلم سعید مطلبی نوشته شده که وقایع آن از اواخر دوران قاجار آغاز می‌شود.

محمدمهدی عسگرپور در کارنامه خود سریال‌های پربیننده «شیدایی»، «جراحت»، «رهایم نکن» و..‌. را به ثبت رسانده است.

مجموعه ۲۶ قسمتی «حضرت اجل خان (بابا) خان» به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه سه تولید می‌شود.

برف بی‌صدا می‌بارد: با گذشت ۱۵ ماه از شروع تولید سریال ۲۵۰ قسمتی «برف بی‌صدا می‌بارد» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی تصویربرداری ۶۵ درصد از فصل اول سریال انجام شده است.

سریال برف بی‌صدا می‌بارد که به نویسندگی مرحوم مسعود بهبهانی‌نیا به رشته تحریر درآمده شامل دو فصل است که داستان فصل اول آن در ۱۰۰ قسمت از سال های ۶۵ تا ۶۹ روایت می شود و فصل دوم آن در ۱۵۰ قسمت در زمان حال می‌گذرد.

کرونا در این یک‌سال و نیم چندین بار پروژه را مختل کرد؛ اما پس از مدتی تصویربرداری آن از سر گرفته شده است، اکنون گروه برای ضبط ادامه سریال به استان گیلان سفر کرده و در حال ضبط سکانس‌های مربوط به این استان هستند.

برخی از بازیگران این مجموعه عبارتند از: فرهاد آییش، الیکا عبدالرزاقی، پوریا پورسرخ، مائده طهماسبی، پاشا رستمی، پوریا شکیبایی، فریبا متخصص، امید روحانی و...