تب واکسیناسیون در یورو 2020

 البته خاطره سانسورهای متوالی پخش مسابقات ورزشی، در طول دوره کرونا که همه مسابقات بدون تماشاگر برگزار می‌شد درحال فراموش شدن بود که دوباره با بازگشت مردم واکسن‌زده به ورزشگاه‌ها زنده شد و ناظران پخش را به دردسر انداخت. اما افزون بر انتقادها از قطع و وصل مداوم پخش، کنار هم نشستن تماشاچیان مسابقه فینال جام‌ملت‌های اروپا نیز موردتوجه کاربران شبکه‌های اجتماعی بود که می‌گفتند به‌خاطر واکسیناسیون همگانی این اتفاق در کشورهای زیادی افتاده اما در ایران ورزشگاه‌ها هنوز بسته است. تعداد کسانی که در شبکه‌های مجازی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند قابل توجه و تامل بود. به هر روی، قطع مکرر برنامه، شوخی‌های جالبی را نیز به‌دنبال داشت.«ایسنا» نوشت: قطعا در هیچ جای جهان وقتی تیم فوتبالی در یک مسابقه مهم به گل می‌رسد، طرفدارانش ماتم نمی‌گیرند و طرفداران تیمی که گل خورده هم شادی نمی‌کنند. اما این اتفاق در تلویزیون ایران می‌افتد.

ماجرا از این قرار بود که پس از گل دقیقه ۲ «لوک شاو» برای تیم‌ملی فوتبال انگلستان، بازیکنان تیم فوتبال ایتالیا به مدت بیش از یک ساعت از بازی در نیمه‌های اول و دوم، شرایط سخت، پرتلاش و پراضطرابی را سپری کردند؛ تا آنکه درنهایت، در دقیقه ۶۶ و پس از کش و قوس فراوان، «بونوچی» برای تیم‌ملی ایتالیا گل زد. این گل طبعا با توجه به حساسیت بازی و نیز شرایط سپری شده برای تیم ایتالیا، شادی هیجانی خاصی را برای بازیکنان این تیم ایجاد کرد. اما کارگردان تلویزیونی پخش ایران، تصاویری را به‌عنوان صحنه‌های واکنش طرفداران دو تیم انتخاب کرد که درواقع برعکس بود. در این تصاویر، طرفداران تیم ایتالیا (زننده گل) ماتم زده و طرفداران تیم انگلستان (دریافت‌کننده گل) به شادی جمعی مشغول بودند؛ صحنه‌هایی که به‌نظر می‌رسید، در دقایق پیش از گل تساوی بازی ثبت و ذخیره شده بودند.

اتفاق تلویزیونی جالب توجه دیگر در این بازی، به صحنه‌های زدن پنالتی‌ها مربوط بود. «مگوایر» مدافع بلندقامت انگلستان پنالتی دوم این تیم را به ثمر رساند. ضربه او خیلی محکم بود و توپ را به کنج و زیر طاق دروازه کوبید. در لحظه تماس توپ با تور دروازه، دوربینی که متناسب با شرایط ضبط تصاویر احتمالی از درون این دروازه تعبیه شده بود، با ضربه شدید توپ، به‌شدت تحت تاثیر قرار گرفت و درنتیجه، برای لحظه‌هایی، تصویر برفک در قاب تلویزیونی پخش مستقیم این بازی نقش بست؛ اتفاقی که مخصوصا در پخش تلویزیونی جهانی برای بازی‌هایی در این سطح، رخ نمی‌دهد.