احتمال اکران آنلاین برای فیلم‌های روی پرده

محمد حمیدی‌مقدم، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به‌عنوان تولیدکننده فیلم لاله درباره اینکه آیا این فیلم که فروش کمتری هم نسبت به دیگر فیلم‌های اکران نوروز داشته به اکران آنلاین می‌رود یا خیر، پاسخ داد: وضعیت فعلی برای هیچ کدام از فیلم‌ها مناسب نیست و ما قرار بود در این روزها برای شروع پخش تیزرهای تلویزیونی فیلم «لاله» آماده شویم چون «لاله» با توجه به گونه اکشن و ورزشی که پیشنهاد می‌دهد می‌توانست با تبلیغات، بیشتر دیده شود. با این حال ناامید نیستیم و اکران آنلاین هم یکی از گزینه‌های قطعی است که برای آن آماده خواهیم شد، اما امیدوارم با طراحی بهتر برای آشنایی مخاطب با فیلم ابتدا به تعداد مخاطبان در سینماها اضافه کنیم.

جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده فیلم «خون شد» مسعود کیمیایی هم با غیرقابل پیش‌بینی دانستن شرایط اکران گفت: به زودی جلسه‌ای را با آقای رنجکشان و مسعود کیمیایی خواهم داشت و صحبت می‌کنیم چون به‌نظر می‌رسد با این شرایط باید چاره‌ای دیگر بیندیشیم. البته اکران آنلاین هم با توجه به امکان کپی شدن فیلم شرایط مطلوبی ندارد ولی با این حال باید با آقای کیمیایی هم مشورت کنم.

در این‌باره محمدرضا صابری، پخش‌کننده فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی تاکید می‌کند که فعلا برنامه‌ای برای اکران آنلاین این فیلم ندارند.

البته فیلم «هفته‌ای یک بار آدم باش» شهرام شاه‌حسینی که در صدر فروش گیشه قرار دارد احتمالا بیش از دیگر فیلم‌ها منتظر بازگشایی سینماها خواهد ماند و همین‌طور فیلم «تکخال» که با توجه به کمدی بودنش شانس نسبتا بهتری برای جذب مخاطب در سینماها دارد.