رکورد شکنی فروش کتاب‌های  الکترونیک و صوتی

فروش کتاب الکترونیک در کشور آمریکا در سال گذشته نسبت به سال‌های گذشته چنان افزایش داشته است که بسیاری از سایت‌های فروش این کتاب‌ها، بازار آنها را به کیک داغ تشبیه کردند که مدت کمی از تولید در بازار فروش رفته است. در ابتدای سال ۲۰۲۱ تنها در ماه ژانویه نرخ فروش ۲۱درصد نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۲۰ افزایش داشته که این امر در تاریخ فروش این کتاب‌ها بی‌سابقه بوده است.

 طبق آخرین اطلاعات و آمارهای منتشرشده از ناشران و تولیدکنندگان کتاب‌های الکترونیک بیش از ۹۱میلیون دلار تنها درآمد آنها از طریق فروش کتاب الکترونیکی در ماه ژانویه ۲۰۲۱ بوده است و انتظار می‌رود این افزایش فروش در ماه‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

 براساس این گزارش میزان فروش کتاب‌های صوتی نیز در سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشته و این رشد در ابتدای سال‌جاری نیز ادامه داشت. آمارهای فروش کتاب‌های صوتی در ماه ژانویه امسال افزایش ۱۷درصدی و درآمد بیش از ۵۹میلیون دلاری را ثبت کردند.

 در سال گذشته بیشتر کتاب‌فروشی‌ها به فروش آنلاین خود تکیه کردند و حتی با وجود اینکه کتاب‌فروشی زنجیره‌ای بارنزاندنوبل سعی در بازگشایی بعضی از شعب خود کرد، ولی باز هم روی فروش آنلاین خود حساب کرده بود. میزان درآمد فروش آنلاین کتاب‌فروشی‌ها رشد ۲۵درصدی با درآمد ۲۴۴میلیون دلاری داشت.