برنامه‌های تحویل سال سیما

شبکه یک: ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۰ شبکه یک با اجرای علی ضیا از ۲۸ اسفند با آیتم‌های گوناگون و جذاب و حضور چهره‌های محبوب روی آنتن این شبکه می‌رود. «فرمول ۱۴۰۰» یکی از آیتم‌های نوستالژیک برنامه است که در آن خوانندگانی چون مجید اخشابی، فریدون آسرایی، امیر تاجیک، حمید حامی آهنگ‌های قدیمی‌شان را در فضایی بازسازی‌شده خوانده‌اند. همچنین با حضور حامد همایون، قطعه‌ای از این خواننده با لب‌خوانی فوتبالیست‌های قدیمی اجرا و ضبط شده است. این برنامه در سه قسمت شب‌های ۲۸ و ۲۹ اسفند در ساعت ۲۲:۱۵ و روز ۳۰ اسفند از ساعاتی پیش از تحویل سال به‌صورت زنده پخش می‌شود.

شبکه دو: ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه دو با نام «صبح فروردین» با حضور چهره‌های هنری، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و... و بخش‌های شاد نوروزی روز شنبه ۳۰ اسفند از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۶:۰۰ با اجرای محمد سلوکی و نجمه جودکی روانه آنتن خواهد شد. از جمله بخش‌های درنظر گرفته‌شده برای این برنامه اجرای موسیقی زنده با حضور خوانندگان مختلف و پرداختن به آیین‌های نوروزی در اقوام ایرانی و نوروز در کشورهای دیگر به ویژه تاجیکستان وافغانستان خواهد بود. این برنامه به کارگردانی مسعود مرعشی و نگار حسینی  روانه آنتن خواهد شد.

شبکه سه: «عصر جدید» برای تحویل سال ۱۴۰۰، چند ویژه‌برنامه تدارک دیده و از دو روز مانده به عید، مهمان تلویزیون ایرانیان است. روز عید یعنی ۳۰ اسفندماه هم، «عصر جدید»‌ها از حدود ساعت ۱۰ صبح، شروع سال جدید را جشن می‌گیرد. حضور چهره‌ها، کنسرت‌های موسیقی، آیتم‌های جذاب و متفاوت مثل دوربین مخفی و گزارش‌های ویژه و... از دیگر بخش‌های ۳ برنامه ویژه امسال است.

 شبکه چهار: برنامه «عطر نرگس، رقص باد» کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما با اجرای مشترک سیدمهرداد ضیائی و سیدمصطفی امامی است که شنبه ۳۰ اسفند از ساعت ۱۰ صبح به مدت چهار ساعت روی آنتن می‌رود و بهار ۱۴۰۰ را جشن می‌گیرد.