دیدار لری ‌کینگ با مرگ

کینگ طی ۶ دهه فعالیت، با بسیاری از مشهورترین شخصیت‌ها و سیاستمداران جهان از جمله با همه روسای‌جمهور آمریکا از جرالد فورد تا باراک اوباما مصاحبه کرده بود. مارتین لوتر کینگ، دالایی ‌لاما و نلسون ماندلا از دیگر مهمانان برنامه او به‌شمار می‌رفتند. روزنامه نیویورک‌تایمز تخمین زده که این مجری بیش از ۵۰ هزار مصاحبه رادیویی و تلویزیونی از جمله در رسانه‌های دیجیتال انجام داده بود. مصاحبه کینگ با محمود احمدی‌نژاد یکی از مصاحبه‌های به یاد ماندنی او به‌شمار می‌رود. این گفت‌وگو زمانی رخ داد که رئیس‌جمهور ایران برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود؛ مصاحبه‌ای جنجالی که بازتاب‌های زیادی در ایران و آمریکا داشت و گفته می‌شود کارگردانان این برنامه ۱۳ بار مجبور شدند برنامه را قطع و سوالات جدیدی طرح کنند.

لری کینگ با نام واقعی هاروی زیگر در سال ۱۹۳۳ در بروکلین نیویورک به دنیا آمد و در دهه ۱۹۷۰ با برنامه رادیویی خود «لری کینگ شو» در شبکه تجاری «میوچال برودکستیگ سیستم» به شهرت رسید.

او در سال ۱۹۸۵ برنامه «لری کینگ لایو» را در سی‌ان‌ان که تازه پا گرفته بود شروع کرد و یکی از بزرگ‌ترین ستارگان این شبکه شد. این برنامه که در سراسر جهان پخش می‌شد مخاطبان زیادی داشت و آقای کینگ به سوالات هزاران تماشاگر تلفنی جواب می‌داد.

وی در طول زندگی حرفه‌ای برنده جوایز متعدد از جمله دو جایزه پیبادی شد اما همچنین به خاطر رویکردی غیرچالشی به مهمانان مورد انتقاد قرار می‌گرفت. او مباهات می‌کرد که پیش از مصاحبه تحقیقات زیادی درباره موضوع انجام نمی‌دهد تا بتواند در کنار بینندگان چیز یاد بگیرد. تا سال ۲۰۱۰ شمار بینندگان برنامه او به شدت افت کرده بود و منتقدان می‌گفتند رویکرد آقای کینگ برای عصری که مصاحبه‌ها به‌صورتی چالش‌برانگیز انجام می‌شود کهنه شده است.  جف زاکر، رئیس سی‌ان‌ان در بیانیه‌ای گفت: «کنجکاوی کینگ نسبت به جهان موتور محرکه موفقیت او در عالم رادیو و تلویزیون بود، اما این روح پرسخاوت او بود که جهان را جذب می‌کرد.»  کینگ اخیرا میزبان برنامه‌ای به نام «لری کینگ حالا» در هولو و «راشاتودی» - شبکه بین‌المللی دولت روسیه که در سراسر جهان پخش می‌شود - بود.  به گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی یک سخنگوی کرملین گفت: «کینگ بارها با پوتین مصاحبه کرد. رئیس‌جمهور همیشه از رفتار حرفه‌ای و اشراف بلامنازع ژورنالیستی او تعریف می‌کرد.» کینگ در سال ۱۹۸۸ موسسه خیریه «بنیاد قلب کینگ» را تاسیس کرد که به نیازمندان در انجام معالجات قلبی کمک می‌کرد.