اگر پیش از این سریال‌های «قهوه تلخ» و «شهرزاد» سردمداران فروش در بازار شبکه نمایش خانگی بودند و به‌صورت نسخه‌های سی دی یا دی‌وی‌دی به فروش می‌رسیدند اما امروزه سریال‌های نمایش خانگی با نمایش از طریق پلت‌فرم‌های اینترنتی به مخاطبان عرضه می‌شوند. این ویژگی دسترسی به سریال‌ها را آسان‌تر و همزمان گسترده‌تر کرده است و بازار را هم گسترش داده است. این روزها یکی از گران‌ترین سریال‌های ایرانی یعنی «قورباغه» هم روانه بازار شده است و بحث‌های فراوانی را در حال حاضر که زمان کوتاهی از انتشار قسمت‌های اول آن می‌گذرد شکل داده است. از طرفی کم‌کم به پایان سال پرماجرای ۹۹ رسیده‌ایم و بهانه خوبی است برای مرور اتفاقات فرهنگی در این سال عجیب. برای شروع سریال‌های پرمخاطب امسال را مرور کرده‌ایم که از شبکه خانگی به مردم عرضه شده‌اند.

 دل

p25-13

 

 سال پخش: 1398

 

کارگردان: منوچهر هادی

ژانر: درام، معمایی

سریال دل یکی از پرطرفدارترین سریال‌های نمایش خانگی ایران است که پخش آن از آذر 1398 آغاز شد. این سریال در سه روز ابتدایی پخش خود، رکورد تماشای آنلاین را شکست و با 13 میلیون و 440 هزار دقیقه تماشا، پرطرفدارترین سریال نمایش خانگی محسوب می‌شود. داستان سریال درباره دختر و پسری است که خانواده‌های آنها با ازدواج‌شان مخالف هستند؛ ولی بالاخره با هم ازدواج می‌کنند. اما درست در شب عروسی و درحالی‌که به نظر می‌آید مشکلات رستا و آرش تمام شده است، رستا در لباس عروسی و هنگام خروج از آرایشگاه ربوده می‌شود.

سریال نمایش خانگی دل توسط منوچهر هادی ساخته شده و در آن بازیگرانی مانند ساره بیات، حامد بهداد، یکتا ناصر، مهدی کوشکی و نسرین مقانلو ایفای نقش می‌کنند. این سریال از زمان آغاز به پخش، حواشی زیادی را هم با خود به همراه داشته است که بخشی از آن مربوط به سانسور پوشش بازیگران زن این سریال می‌شود. همچنین این سریال با وجود داشتن داستان جذاب و پرتعلیق، به دلیل کش پیدا کردن بیش از اندازه و پخش موزیک ویدئوهای بسیار در آن، با انتقادات بسیار زیاد مخاطبان و منتقدان رو‌به‌رو شد و خیلی‌ها آن را توهین به شعور مخاطبان دانستند. به همین علت بسیاری از مخاطبان تماشای سریال را رها کردند و رفته رفته از تعداد مخاطبان آن کاسته شد.

 هم‌گناه

p25-12

 

سال پخش: 1399

 

کارگردان: مصطفی کیایی

ژانر: درام، معمایی

هم‌گناه هم یکی دیگر از پرطرفدارترین سریال‌های نمایش خانگی است که پخش آن از اوایل اسفند 1398 آغاز شد. داستان سریال درباره خانواده صبوری در تهران است که شغل خانوادگی پرورش گل و گیاه دارند؛ ولی یکی از اعضای این خانواده (فریبرز با بازی پرویز پرستویی)، به این شغل مشغول نیست و افسر اداره آگاهی است که درگیر اتفاقاتی با نزدیکان خود می‌شود. فریبرز همسر و پسر خود را چندین و چند سال است که گم کرده و حالا بر اثر اتفاقی پسرش پیمان را پیدا می‌کند، غافل از اینکه پیمان حالا به سردسته یکی از باندهای جعل پول و اسکناس تبدیل شده است. کارگردانی این سریال خانوادگی و اجتماعی را مصطفی کیایی بر عهده دارد که فیلم‌هایی مانند مطرب و چهار‌راه استانبول را در کارنامه دارد و این اولین تجربه او در شبکه نمایش خانگی است.

بازیگران بزرگ و شناخته‌شده‌ای در این سریال حضور دارند که از جمله آنها می‌توان به پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، هنگامه قاضیانی و حبیب رضایی اشاره کرد. پرویز پرستویی بعد از بیش از 10 سال، دوباره در یک سریال ایرانی ایفای نقش کرده است.

 آقازاده

p25-14

 

سال پخش: 1399

 

کارگردان: بهرنگ توفیقی

ژانر: معمایی، ماجراجویی

سریال آقازاده همان‌طور که از نامش پیداست در مورد افرادی است که با سوء‌استفاده از موقعیت و مقام خود دست به فساد گسترده و زد و بندهای غیراخلاقی می‌زنند. همانند پروژه پیشین حامد عنقا در شبکه نمایش خانگی، یعنی قلب یخی، داستان فیلم آقازاده پرفراز و نشیب و پرماجرا است.

سریال آقازاده داستان زندگی پرحاشیه یک آقازاده به نام نیما بحری (امیر آقایی) را روایت می‌کند. نیما که با تکیه بر پول و موقعیت سیاسی پدرش به تمام خواسته‌های خود رسیده و جاه‌طلبی‌اش حد و مرزی ندارد با زد و بندهای غیراخلاقی و دور زدن قوانین به‌دنبال برداشتن قدم‌های بزرگ‌تر است. پدر نیما، امیر بحری (مهدی سلطانی) یکی از مسوولانی است که قرار است در آینده نزدیک بر مسند وزارت بنشیند و او نیز مانند پسرش با باندبازی و توطئه قصد دارد رقبای خود را از سر راهش کنار بزند. نیما در جریان فیلم آقازاده، با تکیه بر پست آینده پدرش به‌دنبال آغاز یک پروژه عظیم، پول‌ساز و البته غیرقانونی در زمین‌های شمال کشور است. اما در این مسیر با دختری به نام راضیه آشنا می‌شود و وقتی می‌خواهد همان بلایی را که سر دختران دیگر آورده بر سر او هم بیاورد، با حامد (نیروی اطلاعاتی امنیتی) رو‌به رو می‌شود.

 قورباغه

p25-15

 

سال پخش: 1399

 

کارگردان: هومن سیدی

ژانر: درام، ماجراجویی

قورباغه به تهیه‌کنندگی علی اسدزاده، محصول سال ۹۹–۱۳۹۸ است. این مجموعه نخستین سریال ساخته شده توسط هومن سیدی است که قرار بود نخستین قسمت آن در ۲۴ آذر ۱۳۹۹ منتشر شود اما با دستور قضایی پخش این سریال متوقف شد. سرانجام قسمت اول این مجموعه در تاریخ ۳ دی ۱۳۹۹ منتشر شد.

تکذیب شایعه دستمزد نوید محمدزاده: در برخی منابع عنوان شده که نوید محمدزاده قراردادی ۱۲ ماهه را به مبلغ هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با سرمایه‌گذار این سریال به امضا رسانده که طی آن حتی در ماه‌هایی که مشغول بازی در سریال نیست حق بازی در هیچ فیلم، تئاتر و کار دیگری را ندارد که این خبر از طرف وکیل شرکت تصویر‌گستر پاسارگاد تکذیب شد.