سینماها در آستانه بازگشایی

 حوزه هنری که مالکیت برخی سینماها را در اختیار دارد تصمیم به بازگشایی سینماها گرفته است. غلامرضا فرجی، مدیر پخش سینماهای حوزه هنری از آغاز به‌کار برخی سینماهای زیرمجموعه «بهمن سبز» در شهرستان‌ها و آغاز اکران «دیدن این فیلم جرم است» همزمان با بازگشایی سینماهای تهران خبر داد.

در روزهای گذشته زمزمه‌هایی شده بود مبنی بر اینکه اگر قرار است پای مردم به سینماها باز شود، باید فیلم‌هایی همچون «شنای پروانه» و «دیدن این فیلم جرم است» به چرخه اکران اضافه شود. در همین رابطه غلامرضا فرجی، مدیر پخش سینماهای حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر می‌گوید: به تازگی حوزه هنری اعلام کرده است که تعدادی از سینماهای شهرهای مختلفی را که در وضعیت زرد قرار دارند باز خواهد کرد و قرار است در این سالن‌ها فیلم‌هایی که در چرخه اکران قرار داشتند، دوباره اکران شود. به گفته فرجی، قرار است فیلم‌هایی که به چرخه اکران اضافه می‌شوند نیز در باکس نمایش قرار بگیرند که یکی از این فیلم‌ها «دیدن این فیلم جرم است» است که از قبل آمادگی خود را برای اکران عمومی آماده کرده و به محض اینکه سینماهای تهران نیز باز شود، روی پرده سینما می‌رود.

وی با اشاره به اینکه تهیه‌کنندگان، سینماداران و شورای صنفی نمایش به دنبال این هستند که سینما را از گروه شغلی ۳ به گروه شغلی ۲ منتقل کنند گفت: اگر این اتفاق رخ دهد، شرایط برای سینما بهتر خواهد شد؛ به این دلیل که اکثر سالن‌های سینمایی کشور بسته است و شرایط مشخصی برای اکران وجود ندارد و هر تهیه‌کننده‌ای هم که بخواهد فیلم خود را اکران کند، با توجه به اینکه نمی‌داند چه تعداد سالن در سطح کشور باز است، نمی‌تواند برای اکران اعلام آمادگی کند.

فرجی می‌گوید: اگر سینما به گروه شغلی ۲ منتقل شود باز می‌شود و تهیه‌کنندگان آماده‌اند تا فیلم‌های خود را اکران کنند. متاسفانه شرایط گروه‌بندی سینماها مناسب نبود و تعداد مخاطبان که در شرایط کرونا به سینما می‌رفتند، کم بود.

وی ادامه داد: درحال‌حاضر تهیه‌کنندگان و سینماداران در شرایط بحرانی قرار دارند و باید این بحران را مدیریت کرد و با بسته بودن سالن‌های سینما نمی‌توان از این شرایط گذشت. فرجی گفت: تعدادی از سالن‌های سینمایی حوزه هنری با پیگیری استان‌ها باز شده است که از آن جمله می‌توان به آبادان، خرمشهر، کرمانشاه، بروجرد اشاره کرد؛ البته همکاران ما در شهرهای مختلف پیگیر این هستند که تعداد بیشتری از سالن‌ها را باز کنند. البته سالن‌های سینمایی در شهرهای مختلف براساس تصمیم‌گیری ستاد ملی کرونا هر استان باز می‌شوند.

از طرفی سیدعلی طباطبایی‌نژاد، مدیر سامانه فروش بلیت «گیشه ۷» که درواقع سامانه فروش بلیت منتسب به موسسه «بهمن سبز» است و مدیریت بیش از ۱۷۰ سالن سینما در سراسر کشور را برعهده دارد نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از بازگشایی سینماهای این مجموعه خبرداد و گفت از ۶ دی ماه با توجه به زرد شدن وضعیت بیماری کرونا در برخی شهرها از جمله بوشهر، همدان، سنندج، کرمانشاه، بروجرد، ملایر، شاهین شهر و...، مشاغل گروه ۳ از جمله سالن‌های سینما اجازه فعالیت مجدد پیدا کرده‌اند.

 وی افزود: ما هم اکنون فروش بلیت سینماهای بهمن سنندج، فلسطین همدان، یاسمن شاهین شهر، نخل خرمشهر، آزادی کرمانشاه، بهمن بوشهر، فرهنگ فولادشهر، فرهنگ میمه، بهار گز، آزادی بیجار، فلسطین بروجرد و... را از آغاز کرده‌ایم و به زودی نیز دیگر سینماها اضافه خواهند شد.