اعتراض هواداران باشگاه استقلال به «خانه امن»

پخش این سکانس به شدت مورد اعتراض هواداران این تیم قرار گرفت و باعث شد هیات‌مدیره این تیم دیروز جلسه تشکیل دهند و بیانیه منتشر کنند و از رئیس سازمان صداوسیما بخواهند به این ماجرا ورود کند. دیروز پس از مطرح شدن انتقادها برخی سایت‌ها به نقل از عوامل سریال خبر دادند که قرار است سکانس‌های حضور تروریست‌ها در استادیوم آزادی، در میان هواداران پرسپولیس نیز نشان داده شود. در همین رابطه احمد معظمی، کارگردان این سریال در واکنش به اعتراض‌ها در صفحه شخصی‌اش نوشت: سلام به همه هواداران دو تیم محبوب استقلال و پرسپولیس، دوستان خواهشا زود قضاوت نکنین و اینکه در قسمت امشب این نگرانی برطرف خواهد شد، به هیچ وجه قصد توهین به تیم خاصی نبوده و نیست.

سایت ورزش‌سه درباره واقعیت دلیل حضور یک تروریست با پرچم استقلال گزارش داد که عوامل سریال قصد داشتند سکانس‌های مربوط به حضور تروریست‌ها را در یکی از بازی‌های تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی فیلم‌برداری کنند؛ ولی به دلیل عدم برگزاری بازی تیم ملی، موفق به انجام این کار نشدند. به همین دلیل، آنها در شهرآورد ۹۲ میان استقلال و پرسپولیس تصمیم به فیلم‌برداری سکانس‌های مربوط به حضور تروریست‌ها در استادیوم آزادی می‌گیرند و برای جلوگیری از تنش میان هواداران، یکی از تروریست‌ها با پرچم آبی در میان هواداران استقلال و دیگری با پرچم قرمز در میان هواداران پرسپولیس حضور پیدا می‌کنند.

اما تدوین این سریال به نحوی بوده است که در قسمت چهل‌وچهارم که شب گذشته پخش شد، تروریست نخست با لباس استقلال نشان داده شد و در قسمت بعدی، تروریست دوم نیز با لباس پرسپولیس در جایگاه سرخ‌پوشان نشان داده خواهد شد.