نقاب مرگ بر چهره ماه‌چهره خلیلی

 او که نوه دختری پروین سلیمانی (بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون) بود، بازی در سینما را با فیلم چشمان سیاه ساخته ایرج قادری آغاز کرد. او در عمر کوتاه بازیگری‌اش در ۲۰ فیلم و ۶ مجموعه و یک تله‌فیلم ایفای نقش کرد که از میان آنها می‌توان به فیلم‌های مرگ کسب‌وکار من است، شور شیرین، سایه وحشت، موش،پرونده هاوانا، تله و نقاب اشاره کرد. همچنین از نقش‌های به‌یاد ماندنی او در مجموعه‌های تلویزیونی می‌توان از نقش وندی سیمسون (کارمند سفارت انگلیس در ایران) در سریال «کلاه‌پهلوی» به کارگردانی ضیاءالدین دری یاد کرد، این مجموعه تلویزیونی از سال ۸۳ تا ۸۹ ساخته و از شبکه یک سیما پخش شد.

مرگ این بازیگر واکنش زیادی بین هنرمندان و همکاران وی در دنیای بازیگری داشت. گوهر خیراندیش، بازیگر پیشکسوت که در چند سریال از جمله مجموعه «مرضیه» با زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی هم‌بازی بوده است، درگذشت این هنرمند فقید را تسلیت گفته و در صفحه مجازی‌اش نوشته است: «کوچ غریبانه‌ات را باور ندارم. تو و مجید اوجی عزیز در این سریال مرضیه چه یادگاری عجیبی از خودتان به یادگار گذاشتید. متاسفانه باخبر شدم که ماه‌چهره عزیزم را سرطان کبد از ما گرفت. ماهی جانم این رفتن و کوچ غریبانه‌ات را باور ندارم. تو و مجید اوجی عزیز در این سریال مرضیه چه یادگاری عجیبی از خودتان یادگار گذاشتید. مرگ بر سرطان که همه عزیزانم را از من گرفت. پدرم، خواهرم، خواهرزاده‌ام، عموزاده‌ام، همکلاسی‌ام، همکارم، دوستانم و دختر نازنینی مثل تو را.»

فاطمه گودرزی، دیگر بازیگری است که به درگذشت خلیلی واکنش نشان داده. وی نیز در صفحه خود نوشته است: «خیلی سخته، مرگ یک جوان رو باور کردن خیلی سخته باورکنیم هنرمند جوانمون خانم ماه‌چهره خلیلی دیگه بازی نمی‌کنه، خیلی سخته که دیگه نبینیمش، نمی‌دونم چطور به خانواده محترمشون تسلیت بگم نمیدونم به جامعه هنری وسینما و دوستداران ایشون چطور می‌تونم تسلیت بگم، روحت شاد باشه ماه‌چهره جان هرچندباورش سخته.»

بهاره کیان‌‌افشار که در مجموعه «کلاه پهلوی» با این بازیگر بااستعداد همکار بود نیز در یادداشتی این‌گونه با دوست خود وداع کرده است: «زیباجان. کاش می‌دانستیم خنده تاوان دارد؛ و بهایش یک عمر حسرت تکرار هر دقیقه آنست...زیبا جان. دلم خالی شد از وعده‌های واهی، قشنگی‌های زندگی، و تمام وجودم بغض است و آه و نگاه...زیبا جان. توان باور فقدانت از من برنمی‌آید...تنها به خدا می‌سپارمت و چشم‌هایم را می‌بندم تا بغض و اشک‌هایم امان گفتن کلام سفرت بخیر را بگذارند...سفرت پرنور زیبا جان»