انتقاد حکمت از پول‌های کثیف  و مدیریت نادرست در سینما

سینمای مستقل آسیب‌پذیرترین گروهی بود که در این ورطه غیرمنصفانه‌ حضور ارگان‌ها و پول‌های کثیف زمین‌گیر می‌شد. من فکر کردم بهترین کار همان است که در اروپا و برخی کشورهای دیگر اتفاق افتاد که در بحران‌های خاص جریان‌سازی می‌کردند و الان بهترین زمان است که جریان ایجاد کنیم و فیلم کم‌بودجه بسازیم، چون این‌ کار به غیر از اینکه حرفه ماست، دغدغه ما نیز هست و بعد از ۴۰ سال کار قرار نیست اجازه دهیم خروجی سینما آن چیزی باشد که بعضی از آنها را روی پرده می‌بینیم.

حکمت افزود: سینماگرانی که هنوز این حرفه برایشان هنر است نباید اجازه بروز برخی اتفاق‌ها را می‌دادند ولی به هرحال فکر می‌کنم مسوولان سینمایی در این میان از همه بیشتر مقصرند و زمینه‌ای را ایجاد کردند که سینمای مرجع زمین‌گیر شود. من در این اوضاع تصمیم گرفتم با حداقل‌ها و با یک تیم حرفه‌ای درجه یک فیلم‌های کم‌بودجه بسازم که قصه‌های جذاب داشته باشند و اکران هم بشوند.

او با تقدیر از همراهی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در این مسیر و انتقاد از بنیاد سینمایی فارابی که «قرار بود سینمای راستین را حمایت کند ولی پروانه‌هایی که صادر می‌شود این را نشان نمی‌دهد» گفت: من فیلم دیگری را هم قصد دارم شروع کنم، امیدوارم تحمل بچه‌های اصیل سینما بالاتر رود و حتی شده با موبایل فیلم بسازند اما اجازه ندهند که سینما به دست نامحرمان بیفتد.