طلای «جایزه موسیقی جهانی» برای خواننده ایرانی

 این خواننده و آهنگساز ایرانی در اثر «از شرم تا حجابم» آهنگسازی، تنظیم و خوانندگی  را انجام داده و همین اثر هم برایش نشان طلا را در بخش خوانندگی مرد به ارمغان آورده است.

سایت «جایزه موسیقی جهانی» ضمن اعلام تمامی برندگان اولین فصل سال ۲۰۲۰ خود روی خروجی خود نام و تصویر عبدالحسین مختاباد را در میان ۹ برنده اصلی جایزه طلایی قرار داده است. در میان برندگان نشان طلای این رقابت‌ها، موزیسین‌هایی از کشورهای آلمان،‌ آمریکا، صربستان ایتالیا، انگلیس و چین  قرار دارند.

«جایزه موسیقی جهانی» از جمله جوایز موسیقی معتبر کشور آمریکاست که از سال ۲۰۱۱ تاکنون به هنرمندان شناخته‌شده‌ای از این عرصه در سراسر جهان اختصاص پیدا می‌کند. این جایزه هر سال در چند فصل برگزار می‌شود و در هر فصل، به 9 نفر نشان طلا می‌دهد، به صد تن نشان نقره و نیز به ۵۰ تن نشان برنز.

از ایران احمد میرمعصومی هم در جمع صد نفری قرار دارد که نشان نقره دریافت کردند و شاهین یوسف‌زمانی در میان ۵۰ نفری قرار دارد که نشان برنز گرفته‌اند.

این نخستین بار است که یک ایرانی نشان طلای این جایزه بین‌المللی را می‌گیرد. مهرزاد خواجه‌امیری، نیما دلنوازی و مسعود رضایی سه هنرمند ایرانی بودند که سال قبل نشان نقره این جایزه را در بخش‌های مختلف به‌دست آوردند.