زنان سینمای ایران علیه کرونا

مرضیه برومند، فیلمساز درباره دغدغه خود در این روزهای کرونایی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که این روزها فکر مرا درگیر کرده، خطری است که جان پزشکان و پرستارانی را تهدید می‌کند که هر روز با دیدن تصاویر آنان در شبکه‌های اجتماعی، دل‌مان به درد می‌آید.برومند گفت: بخشی از پزشکان توانمند این مملکت را که به‌دلیل مهاجرت از دست دادیم. فاجعه است اگر به خاطر کمبود یا بدتر از آن، احتکار امکانات، جان پزشکان فداکاری را که در بیمارستان‌های دولتی مشغول به خدمت هستند، به خطر بیندازیم.

او سپس از آمادگی خود و بخشی از همکارانش برای حل این مشکلات خبر داد و گفت: فعلا مهم‌ترین نیاز ما به‌خصوص برای گیلان و مازندران فراهم آوردن تجهیزات مورد نیاز کادر پزشکی است و من به اتفاق برخی از همکارانم که آنان هم دغدغه‌های اجتماعی دارند و در این زمینه فعالند، عزم‌مان را جزم کرده‌ایم و از زیر سنگ هم شده، تجهیزات مورد نیاز کادر پزشکی بیمارستان‌های این دو استان‌ را پیدا می‌کنیم. همیشه که ما باید پیش‌قدم باشیم در سیل و زلزله و هر بلای آسمانی و زمینی دیگری. حالا هم چشم‌مان کور! این چندرغاز حقوق بازنشستگی هم برای تهیه این تجهیزات. می‌گویند این اقلام در اختیار برخی از سازمان‌هاست، دست هر سازمان و ارگانی که هست، ما خریداریم. فقط ممنون می‌شویم تخفیف بدهند تا مشتری شویم!

در کنار برومند، دیگر بازیگران سینمای ایران نیز به موضوع تجهیزات بهداشتی واکنش نشان دادند و البته در کنار آن از پزشکانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، تشکر کردند.

صدیقه کیانفر، بازیگر پیشکسوت با بیان اینکه در این شرایط به همدلی نیاز داریم، بیان کرد: همدلی این است که به داد یکدیگر برسیم و با هم در تماس تلفنی باشیم تا از احوالات یکدیگر با خبر شویم. من در این شرایط رادیو نمایش هم نمی‌روم چراکه صلاح نیست بیرون از خانه باشم. از کارگردان و مسوولان نیز اجازه گرفتم که فعلا سرکار نروم و آنها نیز موافقت کرده‌اند و من از آنها ممنونم.

لیلا اوتادی که اخیرا پست‌های اعتراضی متعددی منتشر می‌کند تصویری از یک ماسک را منتشر کرد و نوشت: «بعد از دو روز که از مشهد وارد تهران شدم و چندین داروخانه رو گشتم و ماسک پیدا نکردم، این رو خواهرم پیدا کرده به مبلغ ۴۵ هزار تومن! کرونا دیگر شوخی نیست.»

شیلا خداداد که همسرش، فرزین سرکارات، پزشک جراح است، پستی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده و از وظیفه‌شناسی پزشکان تشکر کرده است. خانم خداداد نوشته: «گرچه پزشکان وظیفه خود را انجام می‌دهند، اما وظیفه‌شناسی با شرافت در این شرایط جای تقدیر دارد، دست مریزاد»

نیکی مظفری، بازیگر و فرزند مجید مظفری نیز مطلبی مشابه شیلا خداداد نوشته است. نیکی نوشته: «عرض ادب و احترام به تک‌تک پزشکان، پرستاران، پرسنل محترم و زحمت‌کش بیمارستان‌ها خسته نباشید می‌گویم. به شخصه سپاسگزار همه زحمات و دعاگوى سلامتى براى شما و خانواده محترمتان هستم. هر لحظه از خداوند متعال آرزوى سلامتى و آرامش براى همه هم‌میهنانم دارم.»