جزئیات ساخت فصل دوم «نون.خ»

پس از تجربه سریال‌های طنزی مانند پایتخت که با استفاده از ته‌لهجه مازندرانی توانست به موفقیت دست یابد، استفاده از شخصیت‌های کردزبان در این سریال بار دیگر نشان داد که استفاده از سوژه‌هایی با حضور اقوام مختلف بدون اینکه حالت لودگی و ابتذال بگیرد برای ساختن سریال‌های تلویزیونی از پتانسیل بالایی برخوردار است؛ همان‌طور که پس از پخش این سریال نیز واکنش مردم کردزبان و دیگر مناطق کشور نشان داد آقاخانی در کارش موفق بوده است. خود کارگردان درباره دلایل استقبال از اثرش و اینکه چطور توانست بر عوامل بومی تکیه کند پیش از این گفته بود: «جالب است بدانید که حدود ۲۰ بازیگر بومی داریم که از کردستان و کرمانشاه آمده‌اند. گاهی وقتی سطحی با قومیت‌ها برخورد می‌شود با چالش و حاشیه روبه‌رو می‌شویم ولی در این سریال چنین اتفاقی نیفتاده است.»

وی همچنین درباره بازیگران فصل جدید توضیح داد: «بازیگران فصل اول همه هستند اما چون نقش روحانی در قصه نیست هومن حاجی‌عبداللهی را نداریم. اما احتمال اضافه شدن بازیگران کمدی سینمایی و بومی زیاد است.» در فصل نخست این سریال که داستانی اجتماعی و آمیخته با طنز بود دیدیم که نورالدین خانزاده (سعید آقاخانی) صاحب یک کارگاه فرآوری تخمه آفتاب‌گردان است. کشاورزان هم‌محلی نورالدین، محصول تخمه آفتاب‌گردان خود را به نورالدین فروخته‌اند. نورالدین این محصول را به شخصی ساکن تهران به نام میرزایی می‌فروشد تا او این محصولات را در ترکیه به فروش برساند. در همین حین، خبر می‌رسد که میرزایی از دنیا رفته‌ است و کشاورزان که از این خبر مطلع می‌شوند هر یک به نحوی سعی می‌کنند پول محصولاتی را که به نورالدین خانزاده فروخته‌اند، از او بگیرند. نورالدین هم طی گفت‌وگوهای متفاوت با اطرافیان میرزایی متوجه می‌شود او در اواخر زندگی‌اش آه در بساط نداشته‌است و...

در فصل گذشته این سریال بازیگرانی چون حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، هومن حاجی عبداللهی، نعیمه نظام‌دوست، سیروس میمنت، شیدا یوسفی، صبا ایزدپناه، هدیه بازوند و... به ایفای نقش پرداختند.