رقابت عیاری و کیایی در سینماها

گذشته از این فیلم «خانه پدری» ساخته جنجالی و پرماجرای کیانوش عیاری هم این روزها رفع توقیف شده و با توجه به فروش نیم میلیاردی‌اش در روزهای قبل از توقیف می‌تواند رکورد قابل توجهی کسب کند و رقابت جذابی بین «مطرب» و «خانه پدری» شکل بگیرد. ژانر فیلم مطرب مانند اکثر آثار قبلی کیایی کمدی و اجتماعی است و داستانش درباره یک خواننده کاباره‌ای است که پیش از اوج گرفتن با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ همچون این طیف خواننده‌ها از صحنه کنار می‌رود، اما چون به اندازه کافی از شهرت و اقبال برخوردار نبوده نمی‌تواند خواننده لس‌آنجلسی شود و در نهایت به خواننده مراسم تبدیل می‌شود و...

فیلمنامه «مطرب» قبل از «چهارراه استانبول» اثر قبلی این کارگردان نوشته شده و قرار بود قصه در لندن اتفاق بیفتد اما پس از تکمیل متن تصمیم گرفته شده داستان در کشوری که از لحاظ فرهنگی نزدیک به ایران است ادامه یابد. نقش اول این فیلم را پرویز پرستویی بازی می‌کند و در بخش‌هایی از فیلم ترانه‌های ابراهیم حامدی (ابی) خواننده لس‌آنجلسی را می‌خواند. از سویی گریمش هم به نوعی یادآور چهره این خواننده است. همین موضوع حتی باعث شد اکرانش یک بار به تعویق بیفتد و واکنش‌هایی را هم به وجود بیاورد.

 در همین رابطه یک رسانه اصولگرا نوشت با توجه به دشمنی آشکار ابراهیم حامدی با ایران، وزارت ارشاد باید دقت نظر بیشتری روی تولیدات سینمایی و ویدئویی داشته باشد و استفاده از صدا، تصویر یا گریم او را از این پس ممنوع اعلام کند. همچنین رسانه دیگری هم خروجی این فیلم را ضد جریان موسیقی کشور خواند و در مجموع این اظهار نظرها کنجکاوی مخاطبان را به وجود آورد و از آنجا که احتمال می‌دادند این اثر توقیف شود به سمت سینماها سرازیر شدند تا از چند و چون قضیه سر در بیاورند.