فرهاد پیربال شاعر، نویسنده و پژوهشگر کُرد عراقی که به جرم آتش زدن یک دفتر انتشاراتی زندانی  شده بود،‌ با وثیقه ۱۰ میلیون دیناری (معادل ۸۴۰۰ دلار) آزاد شد. پیربال، به دلیل نظرات جنجالی خود در زمینه سیاست و مسائل اجتماعی و همچنین رفتارهای عجیب و غریب خود در هنگام مواجهه‌اش با رسانه‌ها، از چهره‌های مشهور جریان روشنفکری در اقلیم کردستان عراق به شمار می‌رود.

 مستندهای «زیر صفر مرزی» و «لالایی جنگ» به مناسبت هفته دفاع مقدس در سینماهای گروه «هنروتجربه» اکران می‎شوند. مراسم دیدار با عوامل مستندهای «زیر صفر مرزی» به کارگردانی مهدی افشار‌نیک و «لالایی جنگ» ساخته حبیب باوی ساجد ساعت ۱۹:۳۰ امروز در موزه سینما برگزار می‎شود. در این مراسم عوامل این دو فیلم، جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه حضور دارند.

 نمایشگاه و نشست تخصصی شکسته‌نویسان معاصر ایران، به همت انجمن خوشنویسان ایران و معاونت فرهنگی‌ و هنری فرهنگستان هنر روز جمعه (پنجم مهر ماه ۱۳۹۸) ساعت ۱۶، در مجموعه فرهنگی‌ و هنری آسمان به نشانی خیابان ولی‌عصر، خیابان شهید فلاحی(زعفرانیه)، نبش خیابان فیروزکوه، شماره ۴۷و ۴۹ میزبان علاقه‌مندان به حوزه هنر خوشنویسی است و این نمایشگاه تا ۱۲ مهرماه میزبان هنردوستان خواهد بود.

 چهارمین نشست از مجموعه نشست‎های «فرهنگ و دانشگاه» با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به نقد و بررسی کتاب «اجتماعات علمی و دانشگاه ایرانی» اختصاص دارد. این نشست با یادی از زنده‌یاد سیدمحمد امین قانعی‌راد مولف کتاب، ساعت ۱۶ امروز با حضور هادی مرجائی و کیوان الستی در سرای کتاب واقع در خیابان انقلاب اسلامی، بین فلسطین و برادران مظفر، پلاک۱۰۸۰، طبقه منهای ۲ برگزار می‌شود.

 آلبوم «لبیک» با صدای شهروز حبیبی که به مناسبت اربعین حسینی در هشت قطعه به زبان آذری اجرا و تنظیم شده است، ساعت ۱۶ فردا سه‌شنبه رونمایی می‌شود. مراسم رونمایی از این آلبوم با حضور پیرغلامان و پیشکسوتان آذری‌زبان در نخلستان سازمان اوج برگزار می‌شود.