ابراهیم بردبار، نویسنده بوشهری در اقدامی ابتکاری با گستردن سفره نذری کتاب، همشهریانش را به ضیافت یار مهربان دعوت کرد. این نویسنده بیش از ۴۰۰ جلد از کتاب‌های خود را در معابر عمومی در معرض دید شهروندان گذاشته و به صورت رایگان به دوستداران و متقاضیان اهدا کرده است. او در این باره گفت: به‌طور معمول از هر کتاب دو نسخه می‌خرم، یکی برای خودم و یکی برای مردم و همین رویکرد باعث شده تا همواره کتاب‌هایی برای عرضه به مردم داشته باشم.

 نمایشگاه «پیدا و پنهان» همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس روز یکشنبه (۳۱ شهریور) ساعت ۱۵ در مجموعه نگاه‌خانه گالری ابوالفضل عالی در حوزه هنری برگزار می‌شود. این نمایشگاه شامل آثاری در حوزه هنر جدید از جمله هنر مفهومی شامل چیدمان، ویدئوآرت و اینستالیشن‌هایی با ارتباط دو سویه بین اثر هنری و مخاطب با موضوع دفاع مقدس است.

 هشت نمایش خیابانی در قالب نهمین دوره تئاتر صاحبدلان برای اجرا در محوطه تئاترشهر تهران در ایام محرم و صفر اجرا می‌شوند. این نمایش‌ها از فردا پنج‌شنبه ۲۸ شهریور مصادف با ۱۹ محرم تا چهارشنبه ۱۰ مهر (سوم ماه صفر) در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شوند. این هشت نمایش خیابانی هر روز به تناوب در سه نوبت ۱۷، ۱۷:۳۰ و ۱۸ میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

 نمایش و فروش آثار نمایشگاه پیوست معماری و طبیعت ساعت ۵ عصر روز ۲۹ شهریور در آخرین جمعه شهریور برگزار خواهد شد. مخاطبان می‌توانند به مدت ۱۰ روز برای بازدید از این نمایشگاه به گالری آرتیبیشن واقع در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد مراجعه کنند. این نمایشگاه تا ۸ مهر از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید عموم گشوده خواهد بود.

جلسه رونمایی، نقد و بررسی کتاب «با قرآن تا رستاخیز» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود. علاوه‌بر مهدی نورافشان و حامد فتوت احمدی که مولفان کتاب هستند، فروغ پارسا، محمدعلی لسانی و سید محسن میرباقری در روز دوشنبه هشتم مهر ساعت ۱۳ تا ۱۵ در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سخنرانی می‌کنند.