نمایش «مرگ دیوانه» نوشته کمرون کلینگارد به کارگردانی کمال عبدی در سالن شماره ۲ خانه نمایش مهرگان در تهران روی صحنه رفته است. این نمایش که متن آن را کارگردان نمایش به فارسی بازگردانده است با حضور بازیگرانی چون رزا یزدی، فاطمه عبدی، صادق طالع و ... اجرا می‌شود. این اثر آمیزه‌ای از دو ژانر کمدی و تراژدی است. بهای بلیت این نمایش ۳۵ هزار تومان است.

 نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «آسمان آزادی» و نمایشگاه گروهی «شب پُرستاره» از روز جمعه اول شهریور در نگارخانه‌های برج آزادی افتتاح می‌شوند. در نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی آسمان آزادی آثار عکاسی، نقاشی، تصویرسازی، حجم و ۱۵۰هنرمند و ۸ استاد میهمان از سراسر کشور تا روز هشتم شهریور نمایش داده می‌شود. نمایشگاه گروهی «شب پُرستاره» نیز به نمایشگاه‌گردانی آرزو مومنی اصل با آثار ۵۶ هنرمند طراح، نقاش، خطاط و عکاس کشور در نگارخانه مجموعه فرهنگی، هنری برج آزادی تهران افتتاح می‌شود، این نمایشگاه تا روز سوم شهریور برپاست.

 نمایشگاه چندرسانه‌ای «حقیقت محتمل» با نمایش آثار ۹ هنرمند ایرانی و خارجی در گالری ویستا برگزار می‌شود. این نمایشگاه از اول تا ۱۵ شهریور به جز شنبه‌ها، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ برپاست.

 سمینار ساز عود (بربت) با حضور ناظم‌پور پژوهشگر بین‌المللی ساز بربت جمعه اول شهریور ساعت ۱۵:۳۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. سخنرانی ناظم‌پور با موضوع تاریخ ۵ هزار ساله ساز عود، مکاتب و شیوه‌های نوازندگی ساز عود در جهان و اجرای تک‌نوازی بربت بخش‌های این سمینار است. حضور در این سمینا برای عموم آزاد است.

 کنسرت بی‌کلام «کمند عشق» با اجرای محمد موحدنیا آهنگساز و نوازنده سنتور و با همراهی میلاد ولی‌زاده نوازنده تنبک بر پایه بداهه‌نوازی در موسیقی ایرانی امروز در آمل برگزار می‌شود. این کنسرت بی‌کلام است و انگیزه اصلی از اجرای آن بداهه‌نوازی در موسیقی ایرانی است. دو قطعه در این کنسرت نواخته می‌شوند که فضای متفاوتی با فرم موسیقی ایرانی دارند. بخشی از فرم اجرایی این قطعات بر اساس احساس نوازنده در لحظه اجرا هستند.