کانون حاشیه‌سازی

حاشیه‌های به وجود آمده گاهی بسیار بی‌دلیل به وجود می‌آیند؛ در حالی که با گفت‌وگو و رایزنی و سعه‌صدر به راحتی قابل حل هستند. عملکرد این رسانه در ماه‌های اخیر آنقدر تعجب برانگیز بوده که انتقادها تنها به رسانه‌های منتقد محدود نشده است و برخی رسانه‌ها و اشخاص همسو با سیاست‌های صدا و سیما هم نسبت به عملکرد این مجموعه نقدهای صریحی را مطرح کردند. به نظر می‌رسد درباره نارضایتی مردم و مخاطبان و کارشناسان از عملکرد صدا‌و‌سیما اجماع وجود داشته باشد. در همین رابطه دیروز سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده سینما از بی‌تفاوتی برنامه‌های صداوسیما به عید قربان انتقاد کرد و نوشت: «تا جمهوری اسلامی این سیما را دارد که در آن فرقی بین عید قربان و ایام عادی نیست، شبکه‌های معاند و ضدنظام نیازی نیست تلاشی برای جذب مخاطب ایرانی کنند. مردم خودشان از بی‌برنامه بودن سیما، سراغ تلگرام، اینستاگرام، پلت‌فرم‌های vod و در نهایت آنها خواهند رفت.

حذف مهناز افشار و هانیه توسلی

در روزهای اخیر حرف و حدیث‌هایی درباره حذف مهناز افشار از تیزر فیلم قسم به کارگردانی محسن تنابنده مطرح شده بود و تعجب خیلی‌ها را برانگیخته بود. در همین رابطه الهام غفوری، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قسم» که این روزها در حال اکران است، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: چندی است که تیزرهای تبلیغاتی این فیلم در حالی از تلویزیون پخش می‌شود که پلان‌های مهناز افشار به‌عنوان بازیگر نقش اصلی فیلم در لانگ شات قرار دارد. ما بارها برای پخش تیزر با دست اندرکاران تلویزیون صحبت کرده‌ایم؛ اما دلیل این امر را نمی‌دانیم. در واقع این تیزرها به گونه‌ای است که مهناز افشار به‌عنوان نقش اصلی در آنها دیده نمی‌شود. غفوری عنوان کرد: این فیلم حاصل زحمت، تلاش و سرمایه آدم‌های زیادی است و باید از این فیلم که یک تولید ملی است حمایت شود، بنابراین امیدوارم این قضیه شفاف شود؛ چراکه در این بین تنها کسانی که سرمایه‌گذاری کرده، زحمت کشیده و فیلم را ساخته‌اند، لطمه می‌خورند.

این تهیه‌کننده با اشاره به فروش این فیلم اظهار کرد: به نظرم فروش فیلم خوب است و رفته‌رفته بهتر هم خواهد شد و امیدوارم مورد توجه مردم قرار بگیرد؛ چون «قسم» درد امروز جامعه است؛ فیلمی است که وجدان آدم‌ها را به چالش می‌کشد و به ما یاد می‌دهد که در مورد یکدیگر قضاوت نکنیم این را هم باید عنوان کنم که من درخواست پخش یکسری دیگر از تیزرها را هم داده‌ام و امیدوارم تلویزیون با پخش تیزرها به‌صورت کامل موافقت کند. از سوی دیگر پیام نیکفرد، مدیر روابط عمومی شرکت سینمایی خانه فیلم و پخش‌کننده فیلم «ایده اصلی» آزیتا موگویی که این روزها روی پرده رفته دیروز در گفت‌وگو با «ایلنا» از پخش نشدن تیزرهای این فیلم از صداوسیما خبر داد و این ماجرا را به حضور هانیه توسلی در این اثر ربط داد. او گفت بعد از آنکه تیزرهای فیلم ایده اصلی به کارگردانی آزیتا موگویی آماده شد، آن را به صداوسیما ارائه کردیم؛ اما به ما اعلام شد که باید بخش‌هایی که هانیه توسلی در آن حضور دارد، حذف شود. وی ادامه داد: به ما اعلام شد پخش تصویر و صدای هانیه توسلی در قالب تیزر و برنامه‌های دیگر ممنوع است.

ماجرای شهاب حسینی چه بود؟

چند روز پیش خبر رسید که شهاب حسینی راوی فصل جدید در مجموعه پویانمایی «شکرستان» که نوروز از شبکه «نسیم» پخش شد و قرار بود روایت فصل‌های بعدی این مجموعه را نیز بر عهده داشته باشد از حضور در این اثر انصراف داده است. این حاشیه‌ها از آنجا شکل گرفت که با شروع فصل جدید این برنامه در ایام عید قربان تا غدیر اما روایت مجموعه توسط علی همت مومیوند پیشکسوت دوبله انجام شد. برخی در فضای مجازی غیبت شهاب حسینی در این فصل را به ترجیح حضور او در پروژه‌ای در خارج از کشور مرتبط دانستند. حاشیه‌ها تا جایی پیش رفت که شهاب حسینی مجبور شد واکنش نشان بدهد و با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: درخصوص عدم ادامه همکاری بنده کوچک با مجموعه جذاب خلاقانه و دیدنی شکرستان صرفا به‌دلیل عدم هماهنگی زمانی به دلیل شرایط فشرده‌ کاری بنده در خارج از ایران اتفاق افتاده که برخلاف خواست قلبی طرفین رقم خورده، چراکه شخصا از علاقه‌مندان به این مجموعه هستم. ان‌شاءالله بعد از اتمام پروژه‌های کاری در خارج از کشور برای رفع دلتنگی و انجام پروژه‌هایی طبق قرارهای قبلی در ایران همیشه عزیز خواهم بود.