•  نشست نقد و بررسی کتاب «کوچه ابرهای گمشده» نوشته کورش اسدی با تحلیل و بررسی منیرالدین بیروتی و با حضور حجت بداغی امروز از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در کافه کتاب نشر رود با همکاری نشر نیماژ ناشر کتاب برگزار می‌شود. کوروش اسدی ۱۸ مرداد ۱۳۴۳ در آبادان زاده شد و شروع داستان‌نویسی‌اش از دوران نوجوانی‌اش بود. این نویسنده روز ۲ تیرماه ۱۳۹۶ در منزل شخصی خود در تهران درگذشت. «باغ ملی»، «پوکه‌باز»، «کوچه ابرهای گمشده» و «گنبد کبود» آثار منتشرشده او هستند.
  •  گروه دو نفره ماکان اشگواری و امیر صارمی چند ماه بعد از انتشاره تازه‌ترین آلبوم خود کنسرتی را در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی اجرا می‌کنند. این گروه امروز و فردا کنسرت‌هایی را در تالار اصلی مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی اجرا می‌کنند.  در این کنسرت قطعاتی منتخب از آلبوم‌های «بعد برو» و «دور» پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.
  •  کنسرت رسیتال ویولن و پیانو کلاسیک به سرپرستی شهاب قاسمی روز ۳۰ تیر در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این کنسرت قطعات بی‌کلام از آهنگسازان موسیقی کلاسیک جهان چون باخ، لک لیر و وینیاوسکی نواخته می‌شود. نوازندگان این کنسرت علی صالحی‌پور و امیرمحمد کاظمی (ویولن ) و سروش صادقی (پیانو) هستند. اجرای این رسیتال سه نفره در ساعت ۲۱ شامگاه روز ۳۰ تیر خواهد بود.
  •  زمان برگزاری جشن مستقل سینمای مستند اعلام شد. این جشن روز ۳۱ مرداد برگزارمی‌شود. محمد صوفی، رئیس یازدهمین دوره این جشن گفت: آثار انتخاب شده مستندهای کوتاه و نیمه بلند است و همانند گذشته تنها آثاری برای داوری انتخاب می‌شوند که تهیه‌کننده یا کارگردان عضو خانه سینما باشند.  هیات انتخاب از میان این آثار ۳۴ فیلم را برای بخش مسابقه انتخاب کرد.
  •   مستند «نت‌های مسی یک رویا» به کارگردانی رضا فرهمند در اولین حضور بین‌المللی خود، در بخش رقابتی هفته منتقدان جشنواره لوکارنو، به نمایش درمی‌آید. فرهمند سال گذشته نیز با مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» در بخش رقابتی هفته منتقدان جشنواره لوکارنو حضور یافت. «نت‌های مسی یک رویا» درباره مَلّوک، پسری ۱۰ ساله است که با دوستانش سیم‌های مسی خانه‌های ویران شده در جنگ را برای گذران زندگی جمع می‌کنند و می‌فروشند. هفتاد و دومین جشنواره فیلم لوکارنو از تاریخ ۷ تا ۱۷ آگوست (۱۶ تا ۲۶ مرداد) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.
  •   نمایشگاه نقاشی کودکان سیل‌زده آق‌قلا در باغ کتاب افتتاح شد. این نمایشگاه سه روزه که به منظور حمایت از کودکان سیل‌زده برگزار شده تا فردا برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ برای بازدید از نمایشگاه به آدرس باغ کتاب تهران، طبقه همکف، سالن ۸ مراجعه کنند.