ناکامی فیلم‌های هالیوودی در اکران

پرفروش‌ها

سینماروها همچنان از «علاء‌الدین» دیزنی هم استقبال می‌کنند و این فیلم در هفته گذشته ۵/ ۴۷ میلیون دلار دیگر از فروش در ۵۵ منطقه کسب کرد تا مجموع فروشش را به ۷۲۴ میلیون دلار برساند که از این مقدار ۴۶۰ میلیون دلار در بازار بین‌المللی و خارج از آمریکا کسب شده است. علاءالدین  فیلمی در ژانر موزیکال فانتزی به کارگردانی گای ریچی است. این اثر اقتباسی لایو اکشن از انیمیشنی به همین نام است که در سال ۱۹۹۲ بر اساس شخصیت‌های داستانی هزار و یک شب ساخته شد. مینا مسعود، ویل اسمیت، نیومی اسکات، مروان کنزاری، نوید نگهبان، نسیم پدراد، بیلی مگنوسن و نومان اکار بازیگران فیلم هستند. در این هفته دیگر فیلم دیزنی یعنی «دارک فینیکس» نتوانست در این حد از موفقیت ظاهر شود و این فیلم ماورائی که ادامه‌ای از «مردان ایکس» است، از نمایش در ۴۴ بازار جهانی در هفته گذشته تنها ۲۴ میلیون دلار فروش کرد و مجموع فروشش در جهان را به ۲۰۴ میلیون دلار رساند.

دارک فینیکس هفتمین و آخرین قسمت از مجموعه فیلم‌های مردان ایکس است که توسط کمپانی فاکس ساخته شده‌است. جیمز مک‌آووی، مایکل فاسبندر، جنیفر لارنس، نیکلاس هولت، تای شرایدن، سوفی ترنر، الکساندرا شیپ، کدی اسمیت-مک‌فی، ایوان پیترز و جسیکا چستین ستارگان فیلم هستند. در این قسمت مردان ایکس باید با قدرت کامل دارک فینیکس و همچنین امپراتوری بیگانه‌ای به نام شیعار روبه‌رو شوند. داستان این فیلم در سال ۱۹۹۲ تقریبا ۱۰ سال پس از «وقایع مردان ایکس: آپوکالیپس» می‌گذرد. مردان ایکس قهرمانانی ملی هستند که دائما به ماموریت‌های خطرناک می‌روند. هنگامی که یک اشعه خورشید در طول یک مأموریت نجات در فضا با آنها برخورد می‌کند جین گری کنترل توانایی‌هایش را از دست می‌دهد و ققنوس را آزاد می‌کند.

از دیگر فیلم‌های پرفروش این هفته می‌توان به «گودزیلا: سلطان هیولاها» اشاره کرد. این اثر در ادامه فروش جهانی‌اش ۱/ ۱۴میلیون دلار دیگر از نمایش در ۷۹ بازار بین‌المللی کسب کرد و مجموع فروشش در بازار بین‌المللی را به ۸/ ۲۴۵ میلیون دلار رساند. با محاسبه فروش این فیلم در آمریکا مجموع فروش فیلم به ۵/ ۳۳۹ میلیون دلار می‌رسد. سلطان هیولاها دنباله‌ای بر فیلم گودزیلا (۲۰۱۴) است و سی و پنجمین فیلم از فرنچایز گودزیلا محسوب می‌شود. همچنین این فیلم سومین فیلم از دنیای هیولایی کمپانی لجندری و سومین فیلم گودزیلا است که آن را به‌طور کامل یک استودیوی هالیوودی ساخته‌است. با وجود تشابه عنوان، داستان فیلم ارتباطی با فیلم محصول سال ۱۹۵۶ با همین عنوان ندارد. بازیگران اصلی فیلم ویرا فارمیگا، کن واتانابه، سالی هاوکینز، کایل چندلر، میلی بابی براون، برادلی وایتفورد، توماس میدلتیچ، چارلز دنس، اوشی جکسون جونیور، آیشا هیندز و جانگ زئی هستند.

داستان این فیلم  درباره تلاش‌های قهرمانانه سازمان نهان‌جاندارشناسی «مونارک» است که اعضایش با تنش و درگیری میان هیولاهای غول‌پیکر (کایجوها) مواجه می‌شوند، از جمله گودزیلایی قدرتمند که با ماترا، رودان و حریف نهایی‌اش، گیدورا شاه سه سر روبه‌رو می‌شود. هنگامی که این ابرموجودات باستانی که گمان می‌شد افسانه هستند دوباره ظاهر می‌شوند، همگی برای برتری رقابت می‌کنند. فیلمبرداری این اثر در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۷ در آتلانتا واقع در جورجیا آغاز و در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۷ به پایان رسید. «گودزیلا: سلطان هیولاها» در ایالات متحده به صورت دوبعدی، سه‌بعدی و آی‌مکس توسط برادران وارنر اکران شده است.

در این هفته «راکت‌من» فیلم موزیکال فانتزی پارامونت درباره زندگی التون جان نیز ۵/ ۸ میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروشش را به ۶۷ میلیون دلار رساند. این فیلم اثری در ژانر موزیکال، درام و زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی دکستر فلچر است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به تارون اگرتون، جیمی بل، ریچارد مدن و برایس دالاس هاوارد اشاره کرد. انیمیشن «زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲» هم ۵/ ۸ میلیون دلار دیگر فروش کرد تا در مجموع ۶۲ میلیون دلار فروخته باشد.