کیک تولد ۱۲۰ سالگی سینمای ایران بریده شد

از نکات قابل توجه این مراسم می‌توان به استقبال میهمانان خارجی جشنواره، مردم و اهالی رسانه اشاره کرد. همین اتفاق باعث ازدحام زیاد مخاطبان در طبقه همکف سینما فلسطین و شکل‌گیری یک صف نسبتا طولانی در مقابل این سینما شده بود. در نهایت جدیدترین ساخته مجید مجیدی به زبان هندی همراه با زیرنویس انگلیسی و فارسی برای مخاطبان اکران شد. سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

شروع آرام با میهمانان غیرسینمایی

سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در اولین روز برپایی خود یعنی پنج‌شنبه سی‌ام فروردین‌ماه در پردیس سینمایی چارسو آرام و خلوت پشت سرگذاشته شد و فیلم‌های ایرانی و خارجی طبق جدول با حضور نسبتا خوب تماشاگران نمایش داده شدند. در این روز فیلم «درساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه که در جشنواره فیلم برلین نمایش داده شده بود، با اولین اکران داخلی خود میزبان میهمانان جشنواره و مردم علاقه‌مند شد و برخی عوامل هم از جمله علی مصفا و شبنم مقدمی در سالن شماره یک چارسو حضور داشتند.دیگر‌ فیلم ایرانی روز اول جشنواره گرگ بازی عباس نظام دوست بود که تقریبا با حضور تمام بازیگرانش پرمخاطب‌ترین فیلم روز نخست جشنواره شد و علی مصفا با این فیلم بازیگر دو فیلمی روز اول جشنواره بود.

در اولین روز میهمانان غیر سینمایی متعددی به جشنواره آمدند که از آن جمله به استاندار تهران، فرماندار تهران، خانواده شهیدان احمدی روشن و هادی باغبانی و جواد حق‌شناس نماینده شورای‌شهر می‌توان اشاره کرد. در بخش بازار جشنواره همانند چند سال گذشته غرفه‌های موسسات داخلی و خارجی برپا شدند و علاوه‌بر ایران نام کشورهایی همچون قزاقستان، امارات، فرانسه، سوریه، لبنان وهند هم دیده می‌شود هرچند بیشتر این غرفه‌ها در روز نخست خالی بودند. فرانکو نرو بازیگر سرشناس ایتالیایی از مهمترین چهره‌های میهمان جشنواره بود که بابک کریمی هم او را همراهی می‌کرد.