ثبات نسبی فروش در بازار سینما نمایی از فیلم« ایتالیا، ایتالیا»

زرد

«زرد» به کارگردانی مصطفی تقی زاده و تهیه‌کنندگی کامران مجیدی که از روز چهارشنبه گذشته به روی پرده سینماها رفت، موفق شد با در اختیار داشتن ۴۲ سالن سینمایی در دو روز ۲۳۵ میلیون تومان فروش را پشت سر گذارد. این فیلم ۹۰ دقیقه‌ای یک داستان جوان پسند اجتماعی و  در فضایی شهری روایت منحصربه‌فردی از داستان زندگی چند جوان  است.بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، شهرام حقیقت دوست، بهاره کیان افشار، آناهیتا درگاهی، علیرضا استادی، امیرعلی نبویان، متین ستوده، مرتضی تقی‌زاده، علی صالحی، شهروز دل افکار، حسین نائینی، فرهاد مهدوی و حسین مهری در «زرد» به ایفای نقش می‌پردازند.

مالاریا

«مالاریا» ساخته پرویز شهبازی است. این فیلم نیز پس از دو روز موفق شد با در اختیار داشتن ۲۴ سالن سینمایی ۴۲ میلیون تومان فروش داشته باشد. «مالاریا» در سال ۹۴ تولیدشده و حالا پس از دو سال از زمان تولید از روز چهارشنبه به روی پرده سینماها رفته است.فیلم روایت داستان دختر و پسری است که در تهران‌گردی‌های خود با مردی برخورد می‌کنند که مشکلی دارد. آنها سعی می‌کنند راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنند. ساعد سهیلی، ساغر قناعت، آزاده نامداری و آذرخش فراهانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. فیلم مالاریا ۱۰۰ دقیقه است.

ایتالیا، ایتالیا

«ایتالیا ایتالیا» اولین ساخته کاوه صباغ‌زاده نیز توانست طی دو روز از زمان اکران و با در اختیار داشتن ۶۵ سالن سینمایی ۱۰۵ میلیون فروش داشته باشد.داستان این فیلم ۱۰۰ دقیقه‌ای نیز قصه زوج جوانی است که قصد سفر به ایتالیا دارند. ازدواج آنها دچار مشکلاتی می‌شود و در آرزوهایشان تغییراتی ایجاد می‌شود.حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی حسینی، رضا سخایی، همایون ارشادی، جهانگیر میرشکاری، ناصر سجادی حسینی، دانش اقباشاوی، فائزه علوی، آنامهر اخلاقی، آرش مرشد و (با حضور) علی ملاقلی پور، حسن زاهدی، علی جناب، درنا مدنی، پریناز کنگاوزی، آیدا اورنگ، ناصر مقدس، مهدی فهیمی و سپیده راستی‌فر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

قهرمانان کوچک

«قهرمانان کوچک» به کارگردانی حسین قناعت تنها فیلم کودک و نوجوانی است که به روی پرده رفته است. این فیلم در دو روز ابتدایی خود با در اختیار داشتن ۵۰ سالن سینمایی تنها ۲۴ میلیون تومان فروش داشت. قهرمانان کوچک ادای دینی است به پهلوان کوچک ایران شهید سعید طوقانی پهلوان ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای. به گفته کارگردان، «قهرمانان کوچک» اولین فیلم کمدی رزمی سینمای کودک و نوجوان است که در راستای تولید ملی بدون هیچ شعار و سفارشی ساخته‌شده است. این فیلم ۹۰ دقیقه است.برزو ارجمند، بیژن بنفشه‌خواه، بهنوش بختیاری، آناهیتا همتی، ارژنگ امیر فضلی، نادر سلیمانی، شهرام قائدی، عباس محبوب، یوسف کرمی (قهرمان المپیک در نقش خودش)، افشین سنگ چاپ و... بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ملی و راه‌های نرفته‌اش

ملی و راه‌های نرفته‌اش ساخته تهمینه میلانی که چهارمین هفته اکران را پشت سر می‌گذارد، موفق شد به فروش ۸۵۰ میلیون تومانی برسد. داستان فیلم درباره ملیحه، دختر جوان و کم‌تجربه‌ای است که عاشق جوانی به نام سیامک می‌شود و بر خلاف میل خانواده، با او ازدواج می‌کند و به‌زودی تفاوت دیدگاه و اختلاف فرهنگی بین این دو آشکار می‌شود. میلاد کی مرام، ماهور الوند، السا فیروزآذر، جمشید هاشم‌پور، افسراسدی، جمشید جهانزاده، فرزانه نشاط‌ خواه، ستاره اسکندری، سارا خویینی‌ها، مسعود فروتن و فلور نظری بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دریاچه ماهی

دریاچه ماهی فیلمی به کارگردانی مریم دوستی، نویسندگی مصطفی رستگاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی ساخته سال ۱۳۹۵ است. این فیلم تا کنون توانسته ۲۲ میلیون تومان بفروشد که البته اصلا فروش خوبی برای چهار هفته اکران نیست.این فیلم نگاهی به وقایع پس از جنگ ایران و عراق دارد و داستان چند خانواده را روایت می‌کند که در نقطه مشترکی به یکدیگر می‌رسند و در این میان عشق گمشده‌ای پیدا می‌شود.در این فیلم افشین هاشمی، نادر فلاح، ستاره اسکندری، لاله اسکندری و علی دهکردی ایفای نقش کرده‌اند.

ماجان

ماجان هم فیلمی به کارگردانی رحمان سیفی‌آزاد، نویسندگی لیلا لاریجانی و تهیه‌کنندگی محمدمهدی عسگرپور ساخته سال ۱۳۹۳ است. این فیلم پنج هفته است که اکران شده و در این مدت ۹۲ میلیون تومان فروش داشته است. رقم ناامیدکننده‌ای که احتمالا ادامه اکران این فیلم را در آینده با دشواری‌هایی روبه‌رو خواهد کرد.داستان این فیلم درباره یک زن و شوهر است که فرزند معلول و ناتوانی دارند، آنها بر سر نگهداری او در منزل یا آسایشگاه اختلاف‌نظر دارند و این موضوع نظم خانوادگی آنها را به هم می‌ریزد. در این فیلم هم مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز، بابک انصاری و... ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم‌های قدیمی‌تر

در ادامه فروش فیلم‌هایی که پیش‌تر اکران شده بودند را از نظر می‌گذرانید. «نگار» به کارگردانی رامبد جوان، موفق به فروش ۲ میلیارد و ۱۳ میلیون تومانی شده است. «من و شارمین» ساخته بیژن شیرمرز نیز که یک فیلم کمدی است ۹۳۵ میلیون تومان فروش داشته است. «فصل نرگس» ساخته نگار آذربایجانی نیز موفق به فروش ۳۱۵ میلیون تومانی شده است. «سارا و آیدا» آخرین ساخته مازیار میری تاکنون ۲ میلیارد ۸۹۰ میلیون تومان فروش داشته است. «اکسیدان» ساخته حامد محمدی که در چند هفته اخیر رقابت سرسختانه‌ای با فیلم مهران مدیری داشت، از فیلم مدیری بیشتر فروخت و رقم نهایی فروشش را در هفته گذشته به ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروش رساند.

«نهنگ عنبر، سلکشن رویا» که ادامه‌ای است بر «نهنگ عنبر» ساخته سامان مقدم همچنان در گیشه از موفقیت خوبی برخوردار است و به آستانه رکورد فروش ۲۲ میلیارد تومانی رسیده است.«رگ خواب» ساخته حمید نعمت‌اله هم توانسته تا امروز بیش از ۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان فروش داشته باشد.«بیست و یک روز بعد» ساخته محمدرضا خردمندان هم موفق به فروش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی شده است که در نوع خود رقم به نسبت قابل‌توجهی است.«ساعت ۵ عصر» اولین ساخته سینمایی مهران مدیری نیز فروش ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی را در کارنامه دارد.«زادبوم» ساخته ابوالحسن داوودی نیز موفق به فروش ۵۴۰ میلیون تومانی شده است. «تابستان داغ» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد هم فروش یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومانی را پشت سر گذاشت.