فیلمنامه کامل استنلی کوبریک در«فیلمنگار»
شماره جدید ماهنامه تخصصی فیلمنامهنویسی «فیلمنگار» زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد. این مجله در ۳ بخش سینمای ایران، پرونده یک موضوع (صحنه در فیلمنامه) و فیلمنامه کامل به چاپ رسیده است. در بخش سینمای ایران این مجله مطالبی همچون بررسی «فصل نرگس» بر اساس پنج گام کریستوفر بوکر، جایگاه قهرمان در فیلمنامه «بیست و یک روز بعد»، مفهوم زمان در فیلمنامه «بیست و یک روز بعد»، نگاهی به بازنمایی مسائل اجتماعی در فیلمنامه «ساعت ۵ عصر»، بسط عرضی فیلمنامه در «ساعت ۵ عصر»، خوانشی جامعهشناختی از «ساعت ۵ عصر»، ضعف ساختار فیلمنامهنویسی کمدی در فیلم «گذر موقت»، نگاهی به فیلمنامه «گذر موقت»، پیشفرض و انفعال شخصیت دراماتیک در «بیوگرافی» منتشر شده است.
شماره جدید ماهنامه تخصصی فیلمنامهنویسی «فیلمنگار» زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد. این مجله در ۳ بخش سینمای ایران، پرونده یک موضوع (صحنه در فیلمنامه) و فیلمنامه کامل به چاپ رسیده است. در بخش سینمای ایران این مجله مطالبی همچون بررسی «فصل نرگس» بر اساس پنج گام کریستوفر بوکر، جایگاه قهرمان در فیلمنامه «بیست و یک روز بعد»، مفهوم زمان در فیلمنامه «بیست و یک روز بعد»، نگاهی به بازنمایی مسائل اجتماعی در فیلمنامه «ساعت ۵ عصر»، بسط عرضی فیلمنامه در «ساعت ۵ عصر»، خوانشی جامعهشناختی از «ساعت ۵ عصر»، ضعف ساختار فیلمنامهنویسی کمدی در فیلم «گذر موقت»، نگاهی به فیلمنامه «گذر موقت»، پیشفرض و انفعال شخصیت دراماتیک در «بیوگرافی» منتشر شده است. همچنین گفتوگوهایی با نگار آذربایجانی، محمدرضا خردمندان و احسان ثقفی بخشهای دیگر این قسمت را تشکیل میدهند.در این شماره فیلمنامه کامل «درخشش» به نویسندگی استنلی کوبریک و دایان جانسن بر اساس رمانی از استفن کینگ و کارگردانی استنلی کوبریک، به همراه یادداشت علی افتخاری مترجم فیلمنامه هم منتشر شده است و گفتوگوی جمعی درباره این فیلمنامه آخرین مطلب در این شماره از ماهنامه «فیلمنگار» است.
ارسال نظر