نصب 50 کاشی ماندگار در ایران

۵۰ «کاشی ماندگار» بر سردر منزل ۵۰شخصیت هنری، فرهنگی، علمی و مذهبی در تهران و ۱۵ استان کشور تا پایان مرداد نصب می‌شود. پوریا سوری، رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: مرحله نخست این طرح با نصب «کاشی ماندگار» بر سردرمنزل سه هنرمند صورت پذیرفت و در فاز دوم و پس از آسیب‌شناسی‌های لازم، تعداد نصب بیشتری کاشی ماندگار بر سردر منزل هنرمندان و عالمان فرهنگ، دانش و دین در در گستره ملی نصب خواهد شد.

وی افزود: همچنین با هماهنگی ادارات کل ارشاد استان‌ها درصدد هستیم که ۵ تا ۱۰ شخصیت از ۱۵ استان کشور در اولویت نصب کاشی ماندگار قرار گیرند و برحسب تعداد شخصیت‌های این طرح در تهران نیز اطلاعات بالغ بر ۵۰ شخصیت هنری، فرهنگی، علمی و مذهبی احصا شده و سعی بر آن است تا پایان مرداد ۵۰کاشی ماندگار در ۱۵ استان کشور و پایتخت نصب شود. سوری درباره نام برخی از این شخصیت‌ها نیز عنوان کرد: به‌طور مثال برخی از این شخصیت‌ها که در قید حیات نیز نیستند و «کاشی ماندگار» بر سردر منزل آنان نصب خواهد شد، می‌توان به «قیصر‌امین‌پور» یکی از تاثیرگذارترین شاعران دوره انقلاب اسلامی اشاره کرد.

سوری ادامه داد: همچنین کاشی ماندگار در فاز دوم بر سردر منزل شخصیت‌هایی چون مرحوم علامه محمد تقی جعفری (فیلسوف و مولوی‌شناس)، عباس کیارستمی (کارگردان و فیلمنامه‌نویس)، مهتاب نوروزی (مشهورترین سوزن‌دوز بلوچستان)، منوچهر آتشی (شاعر و مترجم)، میرجلال‌الدین کزازی (شاهنامه‌پژوه و پژوهشگربرجسته ایرانی)، لوریس چکناواریان (آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی) و... نصب خواهد شد. وی بیان کرد: لیست جدید نصب «کاشی ماندگار» بالغ بر ۵۰ شخصیت است و امیدواریم دیگر استان‌ها نیز برای شناسایی شخصیت‌های هنری، علمی، فرهنگی و دینی استان خود همکاری لازم را در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و صحبت با این شخصیت‌ها و گرفتن رضایت از خانواده‌های آنان برای نصب این کاشی انجام دهند.